Gå til innhold

Folkeaksjon for å fjerne bommer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Enten så er jeg dum eller så er dette noe nytt?

http://www.bomring.no/bomstasjoner.htm

Hva er de bomstasjonene der for noe??? MÅ man ha abb.? eller blir man tatt bilde av å regninga kommer hjem til deg?

Ser ikke noe penge greie eller noe BOM...

tror jeg er dum jeg ;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Enten så er jeg dum eller så er dette noe nytt?

http://www.bomring.no/bomstasjoner.htm

Hva er de bomstasjonene der for noe??? MÅ man ha abb.? eller blir man tatt bilde av å regninga kommer hjem til deg?

Ser ikke noe penge greie eller noe BOM...

tror jeg er dum jeg ;)

dum er du nok ikke..det kalles for "autopass".. de MÅ ha brikker..om ikke..så blir du filmet og hver mnd kommer det en regning hjem til deg :)

var en her i tønsberg som hadde blitt fakturert for å ha passert askøy brua i bergen..hehe :) han hadde ikke vært der han.. han hadde kjørt ene bilen 1 gang gjennom bommen.. og den andre bilen 4.. og fikk regninger for betraktlig mere enn det..hehe

så ikke stol helt og holdent på dissa bommane.. de kan kuke det til for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

dum er du nok ikke..det kalles for "autopass".. de MÅ ha brikker..om ikke..så blir du filmet og hver mnd kommer det en regning hjem til deg :)

var en her i tønsberg som hadde blitt fakturert for å ha passert askøy brua i bergen..hehe :) han hadde ikke vært der han.. han hadde kjørt ene bilen 1 gang gjennom bommen.. og den andre bilen 4.. og fikk regninger for betraktlig mere enn det..hehe

så ikke stol helt og holdent på dissa bommane.. de kan kuke det til for det ;)

aaaaaaaa:) glad jeg ikke bor der jeg:)

synes det er ille med den INN til byen jeg;) bojt med den

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er østlendingene som er problemet her i landet. Ikke en dritt tjener de, mens vestlandet som tjener mye på fiske og olje får dårlige veier og må betale en formue bare for å gå ut for å hente posten.

Østlendingene tror de vet best, får de beste veien, og i tillegg klager de på det de har.

Koster vel ca 40kr eller noe slik å kjøre til trondheim i bompenger.

Nå skal dere østlendinger tille hva det koster å kjøre fra stavanger til trondheim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Det er vel ganske logisk at det satses mer på veg der det bor folk, ikke på ei øy med 30 innbyggere som får tunnell til 70 mill (satt på spissen, ja)

Men langt fra noen overdrivelse. Jeg har kjørt en tur til Stavanger og surret litt rundt i ingenmannsland fordi vi kjørte helt feil retning når vi skulle finne et fjell. Vi noen slike flotte tuneller som må ha kostet en formue...som kun ledet til en liten dal med en sauebonde (saueb0nde) ved Vespa moped og gliste rart når vi spurte om veien :D Fikk helt bakoversveis av alle de tunellene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Men langt fra noen overdrivelse. Jeg har kjørt en tur til Stavanger og surret litt rundt i ingenmannsland fordi vi kjørte helt feil retning når vi skulle finne et fjell. Vi noen slike flotte tuneller som må ha kostet en formue...som kun ledet til en liten dal med en sauebonde (saueb0nde) ved Vespa moped og gliste rart når vi spurte om veien :D Fikk helt bakoversveis av alle de tunellene der.

Hvis du har kjørt gjennom masse tunneler i Stavanger uten å betale bompenger så kvil jeg ha reiseruten din rekonstruert i detalj. Her skal det spares penger :D

Det koster jo for pokker nærmere 500 spenn å kjøre kystveien fra Stavanger til Bergen, never mind Trondheim.

Og Dr_S: No offence, men "øy med 30 innbyggere som får tunnell til 70 mill" er en idiotisk vrangforestilling du kan stikke der solen aldri skinner. Hvis du klarer å finne dokumentasjon på et slikt veiprosjekt skal jeg phaenmeg flytte dit.

Har det forresten slått dere at en hel del av av fiskeforedlings- og oljeinstallasjonene holder til på - nettopp - gudsforlatte strøk på vestlandet?

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

Hvis du har kjørt gjennom masse tunneler i Stavanger uten å betale bompenger så kvil jeg ha reiseruten din rekonstruert i detalj. Her skal det spares penger :D

Det hørtes ille dyrt ut å ferdes rundt Stavanger...jeg husker ikke dette gudsforlatte lille stedet fordi det ikke akkurat var noe sted å huske. Kommer ikke til å dra dit igjen liksom :) Tror ikke det var noen bommer, men vi tok en ferje for å komme bortover der. Og tunnelen førte til slutt til en dal hvor det nesten ikke bodde folk, fjella var det eneste rundt og det fantes ingen annen vei ut enn gjennom tunellen! For meg kan du gjerne flytte dit :D Husker tunnel, trang dal, steingjerder, ulent terreng, sauer, bonde, og gammel vespa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo for pokker nærmere 500 spenn å kjøre kystveien fra Stavanger til Bergen, never mind Trondheim.

Og Dr_S: No offence, men "øy med 30 innbyggere som får tunnell til 70 mill" er en idiotisk vrangforestilling du kan stikke der solen aldri skinner. Hvis du klarer å finne dokumentasjon på et slikt veiprosjekt skal jeg phaenmeg flytte dit.

Har det forresten slått dere at en hel del av av fiskeforedlings- og oljeinstallasjonene holder til på - nettopp - gudsforlatte strøk på vestlandet?

Hvor mange bor i Honningsvåg? Der kosta tunellen over en milliard :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Hvor mange bor i Honningsvåg? Der kosta tunellen over en milliard :rolleyes:

Flere enn 30. Eller så er ALLE i Honningsvåg med i mannskoret :)

Jeg vil tro at det f.eks. passerer fisk(eprodukter) for en del kroner i året gjennom den tunnelen? Infrastruktur er mer enn å transportere folk.

(Unntaket er selvsagt dersom man har en samferdselsminister fra stedet - storfolk må som kjent sende penger hjem ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn 30. Eller så er ALLE i Honningsvåg med i mannskoret :)

Jeg vil tro at det f.eks. passerer fisk(eprodukter) for en del kroner i året gjennom den tunnelen? Infrastruktur er mer enn å transportere folk.

(Unntaket er selvsagt dersom man har en samferdselsminister fra stedet - storfolk må som kjent sende penger hjem ;) )

Javel, men er du ikke enig i at det ikke er no særlig å gi over 1 milliard for en tunnell som bare gjør det letter å kommer helt fram med flyttebilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at for 2 år siden eller noe, så bygget staten en bro til 400 mill over til en øy hvor det bodde 300-400 mennesker. Denne broen ble bygget fordi staten ikke ville støtte den fergen som gikk mellom fastlandet og øya. Den fergen kosten 1 mill i året i tilskudd..... Det beste av alt var at det var kun ett mindre tall som ønsket broen og det var svært få som hadde bil der... Det er alt for mange prestisje prosjekt som blir gjennomført hvor det ikke bor folk mens veiene der hvor det bor folk er f*** meg værre enn småveiene i St. Petersbug ! Hater veiene i dette landet...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Javel, men er du ikke enig i at det ikke er no særlig å gi over 1 milliard for en tunnell som bare gjør det letter å kommer helt fram med flyttebilen?

Hvis det er forutsetningene, så er jeg enig.

Jeg kjenner ikke noe særlig til industri og bedrifter i Honningsvåg. Er det usannsynlig at verdiskapingen er såpass stor at det ikke lønner seg å investere i veier for å få lønnsom transport av produkter derfra?

Veibygging gir også arbeidsplasser, og er i seg selv et tiltak til å stimulere økonomien (bare spør Hitler :) )det er ikke alltid man kan trekke sammenligninger mellom privat- og samfunnsøkonomi.

Poenget mitt er at det finnes ikke på langt nær så mange bortkastede veiprosjekt som folk tror. Klisjeen om millionbroer til avfolkede øyer bare tull, og det irriterer meg grenseløst at folk kjøper den ennå.

Selv sitter jeg (og 21 000 andre) i "feil ende av" av Askøybroen. Kroner 70,- per passering, takk. Bompengefinansiert, åpnet i 1992 og da hadde askøyværingene allerede betalt forhåndsbompenger i nærmere ti år. De fleste må krysse broen minst en gang for dagen - arbeidsplassene ligger på fastlandet. I 2006 er broen nedbetalt.

Staten hadde før byggingen lovet å spytte i 100 mill. kroner, men trakk løftet tilbake ettersom flere enn antatt brukte broen. (Selvsagt gjorde de det, når det er lettere å komme seg til øyen er det selvsagt flere som bosetter seg der!) Jeg synes jo det var litt merkelig, kanskje de trengte pengene til den der holmen med de tretti innbyggerne? :D

Kort sagt, glem at det er enkelt å få gjennomført lettsindige veiprosjekter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider