Gå til innhold

Folkeaksjon for å fjerne bommer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rockford Seat

Jeg mener å huske at for 2 år siden eller noe, så bygget staten en bro til 400 mill over til en øy hvor det bodde 300-400 mennesker. Denne broen ble bygget fordi staten ikke ville støtte den fergen som gikk mellom fastlandet og øya. Den fergen kosten 1 mill i året i tilskudd..... Det beste av alt var at det var kun ett mindre tall som ønsket broen og det var svært få som hadde bil der... Det er alt for mange prestisje prosjekt som blir gjennomført hvor det ikke bor folk mens veiene der hvor det bor folk er f*** meg værre enn småveiene i St. Petersbug ! Hater veiene i dette landet...

Det er veldig mange som "mener å huske", men jeg vil altså ha noe litt mer konkret enn som så. Ser absolutt poenget ditt med at så mye går an å løse bare det går på et annet budsjett.

Jeg leste en avisartikkel med et interessant syn på det med dårlige veier der folk bor vs. nye veier der det bor få. Forfatterens teori var at små samfunn savner veier mer enn store samfunn der det finnes (dårlig) vei - og dermed var villig til å engasjere seg langt mer (leserinnlegg, lobbyvirksomhet osv) for å få det til! Det er liksom en stund siden noen fra Asker lenket seg fast til Stortinget i kamp for nytt asfaltdekke :)

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

Kort sagt, glem at det er enkelt å få gjennomført lettsindige veiprosjekter i Norge.

Mestas iver etter å få gjennomført veiprosjekter i norge er mildt sagt oppsiktsvekkende. Som du selv sier, man kan nesten lure på om de gjennomfører dem for å ha noe å gjøre.

Jeg har bodd i en rekke steder i Norge, Øst, Vest, Nord og Sør. Og tro meg, det brukes mye penger, på mye rart, både her og der.

Du nevner Nazi-Tyskland i førkrigstiden, det ville er jo at mange av veistrekningene står den dag i dag uten nevneverdig vedlikehold siden den gang.

Siden vi har så lite penger i dette landet, ser staten nå på en mulig eiendomsskatt på teleinstallasjoner, Norge, pioneernasjonen slår til igjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider