Gå til innhold

Senking..E30?

Ranger emnet


ReWrite

Anbefalte innlegg

Har som sagt en 318i E30 86 mod, har funnet ut at den er LITT høy i orginal tilstand..

 

Jeg eide tidliger en jetta som var skamsenket fra tidligere eier.. var 80/80 eller noe, og det var helt jævlig og kjøre med her i Bærum pga alle fartsdumpene..

 

Deilig og ha en bil som går greit over dumpene nå, men i svingene blir jeg jo nesten redd for og tippe over pga den er så høy :P

 

Har ikke mye penger, så jeg funderte litt på Autospar sine senkesett.. evt bare senkefjærer.. er dette CRAP?

Eller kan det funke greit?

Er ute etter litt lavere og stivere bil..

 

Kom med forslag da :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gule koni og jamex fjærer til min. Fungerer forsåvidt greit, men jamex-fjærene synker noe jævlig, og er ekstremt myke. Så jeg ville holdt meg unna jamex-fjærene, selv om de bare koster en tusing

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 forran og 60 bak! Det er det jeg har gjort på min BMW! Er litt nesetung så for å slippe at den henger med nesa senk den mer bak enn forran!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp senkesettet til BMW-spesialisten.. 55mm forran og 40mm bak med dempere for ca. 3600,- inkl. moms.. Synes ikke det var så galt... Drøye tusenlappen mer for gule Koni.. Det er IKKE jamex, er apex tror jeg

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E30-Cab

Kjøp senkesettet til BMW-spesialisten.. 55mm forran og 40mm bak med dempere for ca. 3600,- inkl. moms.. Synes ikke det var så galt... Drøye tusenlappen mer for gule Koni.. Det er IKKE jamex, er apex tror jeg

 

Senk 60/40.. Om ikke blir den steilende.. Det blei den nesten hos meg med 40/40.. Og, ligg unna JAMEX!!

 

Gule Koni og H&R fjærer!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Er det lett å bytte fjærer på kjerra?

 

Tenkte å kjøpe KONI fjærer etterhvert, de jeg har nå er "noe"myke, kan ikke senke pga da hadde alt skjært seg.

 

Såvidt jeg vet, så leverer ikke Koni fjærer, om du ser bortifra Coilovers da.. Det er jo fjærer i dem..

 

Jeg bytta bakdempere og fjærer bak. Og det var ikke noe problem. Forran vet jeg ikke..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

40 forran og 60 bak! Det er det jeg har gjort på min BMW! Er litt nesetung så for å slippe at den henger med nesa senk den mer bak enn forran!

 

BMW skal ha det "stuke", så du må senke mer forran enn bak!

Jeg hadde en BMW, men det var e36, som var senket 60/40, passet perfekt:D Anbefaler Koni, det er verdt pengene!!!!

Istede for å kjøpe jamex fjærer til 1200,-, så kapp fjærene:o

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Får flotte kjøreegenskaper med 60 mm foran og 40 mm bak, på en alerede nesetung bil! Way to go folks! thumpsup

Hmmm.....

Skjønner at du ikke er enig med meg, men jeg syntes min BMW hadde gode kjøre egenskaper jeg når den var senket 60/40...

Til og med så snakker vi om en BMW 318 86 mod her, ikke akkurat en racerbil:ass

Så gjentar jeg igjen at en BMW skal ha dette "stuket"blah

 

 

Kjør hardt, kjør stil, KJØR LAVPROFIL!!!:D

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Får flotte kjøreegenskaper med 60 mm foran og 40 mm bak, på en alerede nesetung bil! Way to go folks! thumpsup

 

En 318 er jo ikke så voldsomt tung foran da. En 320 er oppgitt til å veie 600kg på forakselen og 500 bak, det blir en vektfordeling på 54,5/45,5 noe som i grunnen ikke er så altfor ille. En 318 har en del lettere motor så jeg vil tro denne ligger på va 52/48.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår