Gå til innhold

Senking..E30?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Vel, det jeg har fått vite er at BMW er penest og senke mer foran enn bak, men siden jeg har UTROLIG dårlig erfaring fra den tidligere bilen min anngående senking, så senker jeg lite, er mest ute etter hardere fjærer siden den krenger endel i svinger..

Huff, skulle hatt en 6'er under hooden ass.. :\

Jeg er så forbanna lei av bilen min egentlig nå, er så mye og ta tak i, og så altfor lite penger ;(

Lærling jobb er IKKE og anbefale hvis man skal mekke bil..

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamex er noe piss! ikke kjøp jamex! min e30 320 er senka 45/45 men den henger som faan på rompa! men demperne er utslitte de også de.. men demperne / fjærene er kun brukt i et halvt år! og generelt er det jævli kult med senka bil men, fy faan for et slit! og på de fleste bmwer så er det et lite problem med at dekkene slites mest i innerkantene på grunn av at bærebruene blir for lange når man senker den!

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmW323turbo

jamex er noe piss! ikke kjøp jamex! min e30 320 er senka 45/45 men den henger som faan på rompa! men demperne er utslitte de også de.. men demperne / fjærene er kun brukt i et halvt år! og generelt er det jævli kult med senka bil men, fy faan for et slit! og på de fleste bmwer så er det et lite problem med at dekkene slites mest i innerkantene på grunn av at bærebruene blir for lange når man senker den!

å definitivt senk mer foran enn bak! 55/40 lr 80/40

mitt effektanlegg henger i hvertfall så mye at det ikke går ann å senke den mer enn 40 bak, pluss at gts hekken stikker JÆVLI langt ned bak!!

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmW323turbo

å definitivt senk mer foran enn bak! 55/40 lr 80/40

mitt effektanlegg henger i hvertfall så mye at det ikke går ann å senke den mer enn 40 bak, pluss at gts hekken stikker JÆVLI langt ned bak!!

Ok, da får jeg se hva jeg finner av senkesett, men dere anbefaler et helt sett og ikke bare fjærer? Tror Demperne som står på er rimelig gamle..

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjøp BMW spesialisten sitt 55/40mm med dempere. Eg satt ett slikt på på Fredag. Bilen "stailer". Ser ut som om den er senket 25/80mm.

Skal hjem ta den ut av garasjen i kveld når eg er ferdig på jobb og se om det har "satt" seg og fått en litt jevnere look, men tviler. Ble dritskuffa over det settet. Foreløpig i hvertfall.

Bilsteindempere er det som fungerer best på BMW har eg hørt. Ikke for harde, men faste og fine....

Kapping anbefales ikke. Gjorde det på min 84 318. Bel "kenguru" følelse på framaksel.

Heller varme fjærer, selv om de sikkert ikkje re det smarteste det heller........

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i jamex ihvertfall det sier alle, jeg også! Dempere blir ålreit uansett bare de er nye, tror uansett du ikke bør kjøpe mer enn 35-40mm senking bak! Foran går det an å være mer brutal! Om mulig kjøp fjærer foran først og se hvordan det blir! Har du knapt med spenn så kan du jo bare dytte inni noen gummi klosser imellom den ene ringen på hver fjær bak for å få den stivere (ikke best men det funker)

Jeg hadde jamex på min forrige dem synker sammen noe jælig, værst bak!

'03 Mitsubishi Galant Advance stv - '81 Vovlo 244 med Autolat - et ukjent antall Bobler - '73 VW Buss (T-2) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for noen mnd`er siden ett komplett sett fra GS Bildeler, 40/40mm. Apex dempere og fjærer, sitter som faen på veien :) var ikke så alt for dyrt.

det var noen Jamex-fjærer på bilen i utgangspunkte, men den var grusomt myk og jævlig å kjøre fort i svinger med.

jeg ble vertfall fornøyd med det jeg fikk fra GS Bildeler.

om noen var interessert:

http://www.gsbildeler.no/katalog/PDF/e30/e30tillegg.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som forresten har dårlige erfaringer med det fra bmw-spes??? Hadde tenkt å bestille det med Koni jeg... Men hvis den blir så gal som det ble sagt må jeg kanskje revurdere dette..

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke det med KONI eg bestillte. Det koster jo en del mer, så det er jo en viss sannsynlighet for at det er noe bedre ja.

Dessuten har de lovet å ta tak i saken, så fort eg sender overnoen bilder qv resultatet, men det har eg dessverre ikkje hatt tid til enda....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider