Ivar87 Skrevet Oktober 20, 2020 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2020 Hei. Har en 2015 mod a6 allroad c7 3.0 211hk som bruker litt kjøleveske, ca fra Max- min på ca 1500 km. Er dette normalt? Ser ikke noe lekasje noen plass ant en at det lukter litt kjøleveske når en har panser oppe. på forhand,takk for svar ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2020 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2020 Normalt er det ikke. Du har muligens en veldig liten lekkasje. På kald motor, fyll opp til maks og sett trykk på kjøleanlegget (0.5-1 kg) noen timer, etterpå sjekker du om du kan finne kjølevæske under bilen eller på motor/flenser/slanger/radiator osv. Eller har du byttet kjølevæske, vannpumpe e.l. siste tiden, at du kan ha hatt litt luft i anlegget? xr4ti reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Oktober 20, 2020 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2020 Etter min mening er ikke det normalt. Trolig en liten lekkasje på et sted hvor det er varmt slik at væsken fordamper. Trolig utvendig lekkasje siden det lukter kjølevæske. Ta av motordekslene og kjør motoren skikkelig varm slik at du oppnår systemtrykk og sømfar motorrommet med en lommelykt for å se om du kan observere en dråpe eller lukt/svetting. Hva som er normalt av væskefordaming på beholderen vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 20, 2020 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2020 EGR kjøler er en kjent gjenganger. Tipper den er problemet hos deg også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar87 Skrevet Oktober 20, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2020 Takk for gode tips, litt og sjekke ut no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg