Gå til innhold

Jakten på Høgger´n

Ranger emnet

joarek

Anbefalte innlegg

Er det andre her som er ofte på "skraper´n" her som har noen tips på gode biloppsamlingsplasser med godt utvalg . Er så dritt lei av å finne de samme ribba bilene gang på gang! Så om du har et godt tips på noen så sleng dem ut!!!!

Det er sikkert andre her som også det kan være nyttig for. Siden jeg bor i Oslo legger jeg ut de jeg vet om og besøker ofte, men dette kan jo bli en fin guide for alle "jegere" i alle byer...

Organisasjon: Stokstad A/S

Postadresse: Smalvollv. 20, 0667 Oslo

Telefon: 23 24 93 93

E-post: stokstas@online.no

http://www.stokstad.no

Organisasjon: Skedsmo Bilopphogging AS

Postadresse: Postboks 31, 2021 Skedsmokorset

Telefon: 63 87 64 61

Hjemmeside: http://www.sbo.no

(ikke selvplukk)

Organisasjon: Brødrene London AS

Postadresse: Pb. 66 Økern, 0508 Oslo

Telefon: 22 64 94 64

http://www.blb.no

Organisasjon: Lier Bilopphugging AS

Postadresse: Pb. 44, 3401 Lier

Telefon: 32 84 23 00

E-post: lierbil@online.no

Hjemmeside: http://www.lierbil.no

(ikke selvplukk)

Organisasjon: Norsk Bildelsenter A/S

Postadresse: Lierskogen Næringssenter, 3420 Lierskogen

Tlf : 32854040

http://www.norskbildelsenter.no

Organisasjon: Scan Hogg Bildestruksjon

besøksadresse: Huggenes 1580 Rygge

Postadresse Postboks 102,

1581 Rygge

Telefon : 69 26 12 00

Telefaks : 69 26 12 44

Organisasjon: Erik's Bildemontering

Tusse 1455 Nordre Frogn (Nesodden)

Tlf: 64 93 91 12

(Begrenset utvalg)

Organisasjon : Asker og Bærum Bilopphugging AS

besøksadresse: Isivn. 59

1340 Skui

Telefon: 67 13 54 10

Faks: 67 13 33 53

Håper folk er seriøse og har noen Heite ting og legge til!!! __SEARCH AND FIND__

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover i Østfold er det flust.

Høggern ved Råde er det stort utvalg, og det er mange 70-talls biler her.

I området ved Fredrikstad ( husker ikke nøyaktig ) er det en stor en, sving av fra E6 ved det gule store hotellet ( Quality hotel? ). Mest nyere biler...

Og ved Berg, ikke så langt fra Halden, ligger det en enorm høgger langt inne i skogen. Mye snacks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at folk legger til flere;) Jeg prøver å legge dem til listen øverst etterhvert som det popper inn flere så det blir mest mulig oversiktelig, hadde vært fint om dere har adr og tlf til de forskjellige huggerne og f.eks tips om hvor mange biler de har (sånn ca. da!!!)

Ser det er mange her som er på jakt etter sjeldene deler og de som bare er vansklige og finne/oppdrive . Hadde vært kult å lage et "tipse nettverk" der man spør om en viss del, og kan få svar på hvor det kan være mulig og oppdrive dette. Noen ideer/tanker om dette???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har sett på disse sidene og synes de er uoversiktlige og ikke oppdaterte, og hvor mange ganger har du ikke gått på skraper´n med en del i sikte og kommet ut med en halv bil:) Bedre å dra å se selv!!!

Jeg personlig liker å traske rundt på hugger´n med et smil om munnen og raske med meg det jeg ser potensiale i til å bli no kult med lettere modifisering kiddie

:D Men kom igjen folkens, sleng opp noen da vel:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`jeg pleier å bruke ERIK'S BILDEMONTERING på nesodden, er veldig fornøyd med både service og tilgjengelige deler. er ganske kurant på priser og. bare husk å ta med eget verktøy for å ta av det du trenger.:D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by porsche_dude

`jeg pleier å bruke ERIK'S BILDEMONTERING på nesodden, er veldig fornøyd med både service og tilgjengelige deler. er ganske kurant på priser og. bare husk å ta med eget verktøy for å ta av det du trenger.:D

Erik's Bildemontering er et supert sted. Er der flere ganger i uka. Kjempehyggelige folk som jobber der og meget hyggelige priser. Anbefales!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Nesodden er bra, hyggelige folk. Stort også,

de er en av de som setter bilmerkene i grupper slik at du ikke må lete så mye heller 'm'm'

Mister litt spenning da well

Men prøv å legge til adr. og tlf for de som ikke er helt lommekjent her i denne store stygge farlige verden.

Hørte noen rykter om en gedigen hugger i halden her om dagen, skulle ha plenty med biler der. Noen som har vært der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilopphøggern som jens nevner her. Den som ligger ved Berg i nærheten av Halden. Den heter Røsnes Bilopphoggeri.

Var der en tur idag og henta tannstang og baklys til min 245. Tælla rundt der i nærmere 2 timer. Ganske mye biler der. Det som overrasket med der var at det oxo var mange "nye" biler der med masse brukbare deler. Fant bl.a. en 89-91 honda crx v-tech som var bulka litt i ræva, ikke vanlig å finne sånne biler på høggeren. Anbefaler å ta en tur dit å lete hvis du er på utkikk etter litt deler:D

Moro å gå og titte på biler på høggern:D :D :D

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider