Sveaar Skrevet Desember 9, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2020 Octavia 2,0 tdi 08 mod strømmen tappes fra batteri når bilen ikke er i bruk! Byttet batteri, men hjalp ikke. Har feilsøkt etter beste evne med ampermeter. Ser ut som det trekkes 1,4 amp når tenning er slått av og bilen stått stille ca 15 min. Har prøvd å ta ut en og en sikring, når jeg tar ut sikring til radio går det ned til 0,6 amp. Men det må være mere som trekker. Det skal vel heller ikke trekke strøm til radio med tenning av og nøkkel ut av tenningslåsen? Kun feilsøkt på sikringer i motorrom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 9, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2020 Har du målt med tangamperemeter eller multimeter i serie med f.eks. plusspolen? Tangamperemeter er ikke alltid like nøyaktige, spesielt ikke de som er beregnet for høy strøm, og mange av de måler kun AC-strøm. Antar du har orden på slikt, og at det er DC-strøm du har målt. Strøm måles med alle dører lukket. Har du panser åpent så må du vri over panserlås til låst posisjon, slik at bryter der er lukket. Dette gjelder også førerdør dersom du har denne åpen for å komme til sikringene i dashbord. Å la den stå i ~15 minutter før måling er ok, så ut med en og en sikring. Husk at når du setter inn igjen en sikring så kan strømtrekk gå opp en stund - før den går ned igjen. Husk at det er sikringsboks både inni dashbord og i motorrom, sjekket alle? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveaar Skrevet Desember 9, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2020 Ikke fått sjekket sikringer i dashbord pga døren som er åpen da. Men ordnet panser låset før sjekk ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 9, 2020 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2020 Som sagt, vipp over dørlås slik at den er i posisjon «lukket», da kan du sjekke de sikringene også. Og ja, bruk multimeter i serie med pluss, er mer nøyaktig enn tangamperemeter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.