Dag Larssen Skrevet Januar 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2021 Er det noen som vet hvordan aircondition på 2003 Galant skal fungere? Det eneste som skjer på min bil når jeg trykker på snøkrystall-symbolet, er at begge radiatorviftene starter. Det skjer uavhengig av kald eller varm motor, og uavhengig av om det er pluss eller minusgrader ute. Men magnetkoblingen som som skal slå inn kompressoren, forblir uten strøm. Det har vært sånn helt fra jeg kjøpte bilen brukt. Kan det være en feilkobling fra fabrikken, eller noe som har oppstått pga en feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2021 For lite gass på systemet, slik at lavtrykkspressostat er utløst? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Larssen Skrevet Januar 11, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2021 Takk for hurtig respons. det er gjerne første tanke, men jeg har hatt bilen på verksted og testet og fylt opp. Ingen lekkasje. Men det kan jo hende at den pressostaten har hengt seg, kanskje. Det må være mulig å sjekke hvis man vet hvor den sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2021 Diagnose kan muligens gi et svar. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2021 Kan være feil på trykkføler til systemet og. Da vil systemet tro at bilen er tom for gass og kompressor kobler ikke inn. Sikkert dårlig med muligheter for å lese ut feilkode når den kun har egen ac knapp og ikke fullskala klimaanlegg, så da er det nok god gammeldags feilsøking som gjelder. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Larssen Skrevet Januar 11, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2021 Er det noen som vet hvor den pressostaten kan befinne seg. Er det mulig å få tak i el-skjema av Galanten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 12, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2021 Den sitter et sted i motorrommet på ett av ac-rørene, så den finner du garantert. Om det finnes Haynes bok til disse, så er nok det jeg ville satset på. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg