wobun Skrevet Januar 23, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2021 Jeg ønsker å bytte farge på motorsykkelen min, og vil omlakkere den. Da er det en del plastkåper/deler som må lakkeres. Hvordan bør jeg gå frem med dette? Jeg har lest tråden "How 2 lakkere tips og triks". Der understrekes det at opplegget med plastprimer, grunning, osv. er for ny ubehandlet plast. Mine deler er jo lakkert allerede. Blir dette korrekt fremgangsmåte? 1. Puss ned med 400 slipepapir 2. Vask med isopropanol 3. 2 lag med lakk 4. 2 lag med klarlakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 23, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2021 Du skal ikke pusse ned, kun matte gammel lakk. Var gjerne dette du mente også. Ellers høres din prosedyre ut som vil fungere bra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wobun Skrevet Januar 23, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2021 57 minutes ago, Quattro73 said: Du skal ikke pusse ned, kun matte gammel lakk. Var gjerne dette du mente også. Ellers høres din prosedyre ut som vil fungere bra. Pusse lett og forsiktig over med 600-800 papir da, for å gjøre overflaten matt? Jeg trenger altså ingen plastprimer eller grunning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 23, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2021 Våtslip med 800 korning til alt er matt. Nei, siden det er lakk under så er det ikke behov for primer. Det blir ikke feil å grunne, men ikke nødvendig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg