Andreasb8 Skrevet Februar 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2021 Hei Trenger ny D3S xenonpærer, ønsker 6000k. Hvor kan jeg kjøpe et par kvalitets xenon til en grei pris? Kom gjerne med erfaringer Takk for svar på forhånd! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2021 Må evt blir Osram night breaker laser eller Osram cool blue intense. De har ikke veldig grei pris de koster alt i fra 1600 til 2200 kr pr stk på nett. Anbefaler deg uansett å holde deg til kjente merkenavn når det gjelder xenonpærer da jeg har hørt flere skrekkhistorier at billige pærer med feil motstand har ført til ødelagt elektronikk og med dagens priser på frontlykter, så blir det fort billig med xenonpærer for "bare" 3000 kr. Andreasb8 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasb8 Skrevet Februar 11, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2021 Hei, takk for svar. Du er nok inne på noe, er vel greit å kjøpe fra en anerkjent produsent. Slitsomt måtte skifte pærer etter et par mnd. Så ekstralys.no hadde noe «billigere» varianter inne på 6000k de er ikke på lager lengere. De har gode led-pærer. Husker forskjell på Osram NB halogen, de lyste bra. Prøvde også Osram cool blue halogen, var ikke litt «blå» engang :) https://www.lysforbil.com/produkt.php?art=NO-OSRA66340CBI&gclid=Cj0KCQiAyJOBBhDCARIsAJG2h5cPPkWV-QvnYXiP12bO5kd8fpWWeNnig_161WYf9r-OJOrZbVVwaecaAgk7EALw_wcB 745,00 kr pr stk. Noen som kjenner til denne shoppen? https://www.xenonkungen.com/no/produkter/xenonlys/xenonparer/d3s-xenonparer/d3s-xenarc-night-breaker-laser.html 2.295 NOK/PAR nice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 12, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2021 Fikk opp den "lys for bil" siden når jeg søkte etter pærer og den ser veldig shady ut. Pluss at det kommer fra utlandet. Xenonkungen er anerkjent og har handlet der selv for noen år siden. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasb8 Skrevet Februar 12, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2021 4 timer siden, opelduude skrev: Fikk opp den "lys for bil" siden når jeg søkte etter pærer og den ser veldig shady ut. Pluss at det kommer fra utlandet. Xenonkungen er anerkjent og har handlet der selv for noen år siden. Da er NIGHT BREAKER® LASER bestilt, kjedelig da jeg hadde lyst på noe 6000k fresht. Men er vel mye bedre lys disse. Kommer tilbake med rapport når jeg har mottatt lysene, om ønskelig :) opelduude reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 15, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2021 Dumt jeg ikke så denne før nå.. Osram har noen som heter CBB (Cool blue boost), ikke E-merket, men det vil heller aldri bli lagt merke til. Pærene må faktisk bestilles fra utlandet da de ikke tas inn til Norge. Har kjørt med de i 2 år nå og de er ekstremt mye bedre enn vanlig D3S og tom. et godt hakk opp fra Nightbreaker. Gir et knall hvitt lys som kan direkte sammenlignes med LED hovedlys. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasb8 Skrevet Februar 23, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2021 Da var lysa i bilen. Var overaskende enkelt å skifte. Tok biler som lovet. Merker stor forskjell. De gamle pærene var slitte, lyser nok 3-4gang bedre nå. Lysa har en klar hvitfarge. Kan ikke sammenlignes med LED 6000k, som jeg hadde ønsket. Alt i alt et en god oppgradering, og et godt kjøp! Kan se fargeforskjell da tåkelysa er på, med led 6000k :) Nærlys: https://imma.gr/101734xd5518 nærlys fra "cockpit": https://imma.gr/101735x716a5 Fjernlys: https://imma.gr/101736x57337 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasb8 Skrevet Februar 23, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2021 På 2/15/2021 den 3:37 AM, Jesper1201 skrev: Dumt jeg ikke så denne før nå.. Osram har noen som heter CBB (Cool blue boost), ikke E-merket, men det vil heller aldri bli lagt merke til. Pærene må faktisk bestilles fra utlandet da de ikke tas inn til Norge. Har kjørt med de i 2 år nå og de er ekstremt mye bedre enn vanlig D3S og tom. et godt hakk opp fra Nightbreaker. Gir et knall hvitt lys som kan direkte sammenlignes med LED hovedlys. Ahh, ja var egentlig noe sånt jeg var ute etter. Ser disse er up to 7000k. Neste pæreskift blir nok ikke med det første, blir sikkert ny bil før denne tid. Men takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Februar 24, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2021 På 2/15/2021 den 3:37 AM, Jesper1201 skrev: Dumt jeg ikke så denne før nå.. Osram har noen som heter CBB (Cool blue boost), ikke E-merket, men det vil heller aldri bli lagt merke til. Pærene må faktisk bestilles fra utlandet da de ikke tas inn til Norge. Har kjørt med de i 2 år nå og de er ekstremt mye bedre enn vanlig D3S og tom. et godt hakk opp fra Nightbreaker. Gir et knall hvitt lys som kan direkte sammenlignes med LED hovedlys. Hei du, har du noe navn på sjappa, evt en link? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 24, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2021 Nei, har ikke det. Husker ikke engang navnet, men tror det var fra Tyskland jeg bestilte. Du finner de helt sikkert på EBay også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Februar 25, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2021 På 2/24/2021 den 2:20 PM, Jesper1201 skrev: Nei, har ikke det. Husker ikke engang navnet, men tror det var fra Tyskland jeg bestilte. Du finner de helt sikkert på EBay også. Stemmer, fant de på ebay. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasb8 Skrevet Mars 2, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2021 På 2/25/2021 den 8:41 PM, xr4ti skrev: Stemmer, fant de på ebay. Takk. ekstralys har fått Osram D3S Cool Blue Intense i sortimentet. Er dog ikke Cool Blue Boost. Men de er i hvert fall 6000k. :) xr4ti reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg