Gå til innhold

GM computere

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som har peil på GM computere som ble brukt i F-body og Corvette 1990-91(92)?

Har tenkt å samle sammen til et komplett TPI oppsett, eneste jeg trenger litt mer info på er forskjellene på

de forskjellige computerene som ble brukt til Speed Density systemet ( 90-92)

I F-body ble det brukt 1227730,16198262,888966196,16196344 (og sikkert flere også..)

Til Corvette ble det brukt 1227727, 16198260,16197128 som er såkalte weatherpack og er vanntett og støvtett..

Greit at det er forskjellige kontakter og fysiske forskjeller mellom de til F.body og Corvette , men hva er forskjellen i funksjon på de forskjellige?

Som jeg har forstått var 1227730 og 1227727 de som var mest vanlig, men de andre var oppgraderte, hvis jeg ikke husker feil...men oppgradert med hva?? Noen som vet??

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her: http://www.diy-efi.org/gmecm/ecm_info/1227730/

Det er som du sier at det er 1227730 / 1227727 som er de opprinnelige delenummerne på disse ecu'ene.

Vet ikke spesifikt hva som er oppdatert på de senere nummerne, men så vidt jeg vet så er de funksjonsmessig like. De er kun endret med tanke på mere robuste komponenter etc..

1986 Chevrolet Corvette Z51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z51

Se her: http://www.diy-efi.org/gmecm/ecm_info/1227730/

Det er som du sier at det er 1227730 / 1227727 som er de opprinnelige delenummerne på disse ecu'ene.

Vet ikke spesifikt hva som er oppdatert på de senere nummerne, men så vidt jeg vet så er de funksjonsmessig like. De er kun endret med tanke på mere robuste komponenter etc..

Jepp, det er det jeg å trodde. Spiller jo egentlig ingen rolle hvem av de man velger...

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink

Satt og bladde i siste Super Chevy(may -04) der sto en artikkel om TPI komponenter... det sto litt om forskjellene mellom de som ble brukt på F-body vs. Corvette..

Ja, det kom vel ut ett nytt i disse dager..skal innom Narvesen etterpå ;)

Det er fast hver måned det....Superchevy, CarCraft, PopularHotrodding, HotRod og Chevyhiperformance...

Lenke til kommentar
Del på andre sider