Gå til innhold

XL7 stopper når motor blir varm

Ranger emnet


karsktoppen

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Har du fått noe svar på dette ? Har et lignende tilfelle og må helle kaldt vann på blokka får å få den til å starte. Starter lett når den har kjølt seg ned. Har skiftet masse deler. Mate pumpe, dislpumpe,Krank sensor,vevakselsensor og temratursenseor. Feilmeldig er stans av diselpumpe. Kommer spesilet ved lave gir og gir full gass. Da stopper bilen.

xl7 2004 gåttt ca 280 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står på verksted og det er et problem som de sliter med. Jeg trodde trykkregulatoren var fastmontert på pumpa og når det settes inn ny høytrykkspumpe skulle det vøre ok. Bilen er akkurat som før den stopper når den blir varm. De fant også ut at det var et spjell som var hoppet av i bakkant av motor. Det gjorde at den ikke fikk ful effetkt. Snakket med Hønefoss bil suzuki verksted og det var noe de rettet opp. Bilen ble adskillig mere effekt når det ble retta. 

Ser du har en annen tråd. Ble ikke bilen i orden da ?Men de fant da til slutt et ledningsbrudd ved batteriet, under sikringsholderen i motorrommet. Der var en rosa ledning røket/eiret, denne ledningen tilhører ledningsnettet til startsperremodulen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den ble bra den gang men mye ble bytta samtidig, og det gjorde meg usikker på hva som egentlig fremprovoserte feilen. dette her gjelder en annen xl7. Den ledningen jeg skrev om i annen tråd gjorde at den ikke startet i det hele tatt, verken kald eller varm. Trykkregulatoren er skrudd på pumpa med to skruer. Hvis de på verkstedet skiftet pumpa og flytta over den gamle trykkregulatoren, så kan det være lurt å prøve med en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk for svar. Dessverre har de på verkstedet ikke funnet ut av noe. Nå er det slik at den starter når den har lyst. For så å gå veldig fint og plutselig stopper med feil på diselpumpe som er en overhalt "referbished". Sjekket ledninger, sjekket rele (double rele) som er byttet fra en bil som var ok. Skiftet veivaksel sensor,mate pumpe mm. Kan det være feil på den pumpa som ble satt inn tro?. Har jo brukt 10 tusen på dette allerede.. og bilen er veldig ok ellers. Hadde jo problemet der før jeg skiftet pumpe at den stoppet og det hjalp å helle kaldt vann over motor for så å gå igjen. Etter skifte av pumpe er den nesten blitt værre. Nå virker ikke kaldt vann trikset heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de sjekket trykket fra hovedpumpa? De får opp dette på diagnose utstyret når motoren går, det bør være over 150bar. Visst trykket faller og motoren stopper, så er pumpa gåen. Mulig verkstedet har sjekket dette på gamle pumpa, men kan være greit å sjekke det på nye pumpa også, i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår