Gå til innhold

190 vs. 230E


MotorManik

Anbefalte innlegg

Mitt råd i W201 vs W124 er at du prøver flere biler, se på flere, sammenligne litt..Se hvilken du selv liker best!

 

Det er de samme motorene i begge bilene (2 l = 190/190E eller 200/200E og 2,3l = 190E 2,3 eller 230E)

 

Vektforskjellen er ikke så mye! Se på Mercefreaken under linken som heter "modellene" sammenligne litt tekniske data.

 

Hjuloppheng er identisk på begge modellene, samme er det meste av drivverket.

 

 

 

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

 

Hvor står prisene? Eller må man ringe for å høre... Er nok dyrere enn 2.5 16 motor, men lettere å finne, og ikke fullt så vanlig som 2,3 2,5 16v... Har ikke sett 2,3 16 eller 2,5 16 til salgs på leeenge...:( Har nok bare 2 liter selv, men vil ha 2,3 el. 2,5... Gjerne med turbo Devil

 

Ringte og hørte til 2.3-16'enen min, og til den kosta det 45 000,-

På mb190klubb forumet er det en 2.5-16 motor til salgs for 20 000,-

Ikke så ille.. om jeg ikke husker feil skal han ha dokumentasjon, osv..

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

 

Ringte og hørte til 2.3-16'enen min, og til den kosta det 45 000,-

På mb190klubb forumet er det en 2.5-16 motor til salgs for 20 000,-

Ikke så ille.. om jeg ikke husker feil skal han ha dokumentasjon, osv..

 

Å fy for en pris! Hmmmm.. Mekke turbo selv? Jah..:D Skulle bare hatt 20k nå, så hadde d blitt 2,5 16 på meg gitt!

 

PS. Skal ringe å høre hva det koster for 2.0 turbokit. 20k kan aksepteres.. men ikke mer! Lol rofl osv..... De penga de penga :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Ja, grattis wicky!

Er med på drifte treff med 2.3-16'enen min jeg og :)

..bare spørs om jeg greier å få den til å drifte da :P

 

Den drifter sikkert perfekt på rudskogen, mulig litt slapp for langsvingen ?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Den drifter sikkert perfekt på rudskogen, mulig litt slapp for langsvingen ?

 

Med 185hk fra fabrik, så blir det nok kanskje litt drøyt å tro den skal greie hele langsvingen ja, men slakter'n og s-kombinasjonen skal jeg nok greie etter litt trening :D

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

 

Med 185hk fra fabrik, så blir det nok kanskje litt drøyt å tro den skal greie hele langsvingen ja, men slakter'n og s-kombinasjonen skal jeg nok greie etter litt trening :D

 

Tror det kan gå akkurat egentlig, hvis du får kjørt 4-5 runder først, så du får litt sånn overvarme gatedekk, det er veeldig glatt.

 

bare tenker litt i sammenheng med min 218 hk 535, som jeg tror er 150+ kg tyngre enn din, bra klutsj og litt stive foringer på motor og understell er til god hjelp hvis man har lyst til å klutsje ut litt tror jeg, tror jeg kan hente inn litt på det jeg og. Men det var kanskje ikke sladding denne tråden skulle handle om.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Æsj wicky! Bli heller med på noen mindre treff! Mye mere moro :)

 

Og vi får se ann Hersker Hans. Håper jo på å greie å drifte litt uten å snurre ihvertfall, men vi får nå se :P

 

sant det..joa...får nok dreisen på drift jeg også..bare jeg ikke snurrer med det første..er ikke noe flink på dette..går som regel ene veien..etter det får jeg ikke rumpa ut på motsatt side igjen..ikke bra..men tenkte å kjøre på våler/rudskogen..bare får å teste ut bilen litt..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Æsj wicky! Bli heller med på noen mindre treff! Mye mere moro :)

 

Og vi får se ann Hersker Hans. Håper jo på å greie å drifte litt uten å snurre ihvertfall, men vi får nå se :P

 

Det er lov å snurre litt da :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår