Gå til innhold

Audi a6 2008 med tenning problemer

Ranger emnet

snurresnup72

Anbefalte innlegg

Har en Audi A6, med problem med tenningen. Feilet begynte med at motoren stoppet under kjørning, jeg vrider av og på tenningen, da jeg vrider på tenning er heile displayen svart, men MMi'en starter. vrider av og på tenneing fleire gange, også pluselig kommer lampene i displayen igjen, kan da kjøre et par km, også det samme igjen.

Kobblede fra +polen på batteri en stund, og satte den tilbake igjen. og bilen fungerte igjen i 2 uker. også bleiv det til et skikkelig problem. Nu får den ikke tenning i det heile tatt, om jeg har nøkkel stående på tenning og tar av +polen og legger den på igjen, da får jeg tenning men det går ikke og starte bilen. Og vrider jeg av tenning så må jeg gjøre samme igjen med +polen

Når jeg setter i nøkkel så er det, det vanlige klikk-klikk-klikk og ratt låset slår fra, og MMi starter vrider nøkkel til tenning og svart display. Har lest av feilkoder og fått fram en masse feilkoder, men de kodene som er interessant er 01206 og 00576.

Her kommer så spørsmålet, er der noen som har opplevet dette, og hva kan det være???

feilkode 01206 er enligt Ross Tech, feil på tennings lås. Men feilkode 00567 er feil på 15 strømen, altså tennings strømen som kommer fra rele J329 som sitter i "Ratt stams lås modulen" J518, og jeg har lest meg fra til det, at når det er problem med J518 så slår ikke rattlåset av Eller????

Synd og sige, jeg jobber som mekaniker men er på den tunge siden, og det bleiv en vanskelig nøtt og knekke for meg ;)

Er det noen som veit om det er tenningslåset eller J518 som er gåen, har demontert tenningslåset, og ser ingen brende komponenter på denne printplate???

Lenke til kommentar
Del på andre sider