Gå til innhold

Rar lyd (speedometer og sånn)

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Har en tikkelyd som kommer fra speedometeret...første tanken var at det sikkert var kabelen som var sliten....men bare jeg er såvidt borti bremsepedalen forsvinner lyden(selv når jeg holder konstant fart og bare legger VENSTREfoten bortpå). Noen ideer?

Dessuten tar turtelleren ferie innimellom...står og småhopper i bånn, men virker stort sett det meste av tiden. Virker som en kontaktfeil, men hvor? Hvor sitter senderen?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en 85mod,så har du vel vaier?? Høres ut som om det er denne som er slitt,men rart du ikke har feil på speedo'n også??

Har en tikkelyd jeg også,men den har jeg greid å lokalisert til tripptelleren, og det forekommer kun når det er under -10C.. Hjelper med et slag i dashen..

:D :op

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vaier. Lyden kommer og går litt, har vært verre i det siste, speedometeret funker så rett som det alltid har (10%feil da...), også når lyden er som verst. Den høres skikkelig godt! Er sånne småting som man går og irriterer seg over når alt annet er i orden...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt mistenksom til at spedo er spolt når dere har slik lyd ...

Vel, fikk sånn på forrige bilen min, og den kjente jeg storyen til fra første kilometer...og da kom lyden på 130000...da var det vaieren...så det kan bare være at den ble skada sist jeg hadde instrumentpanelet ute, da knota jeg litt med å få på plass...trenger ikke være spoling. Har dessuten servicehefte som bygger under nåværende km.stand.

Det som jeg stusser sånn på er at lyden blir borte når jeg rører bremsepedalen...går kabelen forbi noe i forbindelse med bremsene slik at den er i klem en plass, og at lyden forplanter seg opp til speedoen? Greit å ha noe å gå etter før jeg begynner å rive...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har også samme problem med speedoen min. før så laga den lyd bare når det var vått ute og det kom ein slags gummi lyd. "oi oi oi oi". og ein svak tikke lyd. skifta ny speedowire. og lyden blei heilt forferdeleg er der uansett kva fart eg kjører. hører ut som ein tellermaskin. og speedo nåla hopper noko så sinsjukt, og når eg passerer 80km/t så roer den seg ned. har tenkt å sjekka speedo klokka om det er noko der!

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider