gotthard Skrevet Mai 16, 2021 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 Volvo V70 2002 mod, trengte bedre dekk på en bil som mest sansynlig har siste sommeren nå så handla på Finn.no, selger sier dekkene sto på en V70 2004 mod og ville passe min så jeg handla. De passer de men der er 205-60-16, orginalt er 205-55-16 så når jeg har nesten full sving skrubber de i innerskjermen. Tenkte kanskje løse det med spacere men har aldri brukt slikt før. Må vel ha lengre bolter da? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2021 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 Er nok ikke dekkprofil som er årsaken til at det tar borti. 205/55-16 og 205/60-16 har kun 2 cm avvik i diameter. Tipper de nye felgene har alt for mye innpress kontra originalt, derfor tar dekk borti. Ja, spacer kan du bruke. Finnes de som du legger mellom felg og nav (tynn versjon), festes med lengre bolter enn originalt. Så finnes det spacere som du bolter fast i navet (tykkere versjon) med gjengehull for hjulbolter. gotthard reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2021 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 Bilde av de to typene, den tykke er en god del dyrere enn den tynne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 16, 2021 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 Jeg tipper svingstopperene dine er utslitt, disse kan du bytte ut. Du kan også få taki svingstoppere beregnet på flere forskjellige dekk/felg dimensjoner. gotthard reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 16, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 Fant vel ut av det, V70 har innpres på 43, disse har på 49 så da er de i følge tabellen jeg har funnet beregnet på S80 Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2021 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 Det er lov å endre innpress +/- 7,5 fra originalt, siden forskjellen er så liten så er det mer sannsynlig at Jesper er inne på noe her :) gotthard reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 16, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 57 minutter siden, Quattro73 skrev: Det er lov å endre innpress +/- 7,5 fra originalt, siden forskjellen er så liten så er det mer sannsynlig at Jesper er inne på noe her :) Kan stemme det for de subbet i følge jentungen ( hennes bil) på vinterdekkene når hun svingte fult til høyre og det var dummp. Får se på det. Rart de skal slites ut så fort egentlig, bilen har bare 270 000 på telleren... Takk for svar alle som har svart :-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 16, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2021 1 time siden, Jesper1201 skrev: Jeg tipper svingstopperene dine er utslitt, disse kan du bytte ut. Du kan også få taki svingstoppere beregnet på flere forskjellige dekk/felg dimensjoner. Nå er ikke svingradiusen på en V70 noe så mange skryter av fra før, trur ikke den skal kortes ned så mye mer nei ;-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg