Øyvind Ryeng Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Vi begynner med bensinstasjonene; først ut, Statoil Nansenplass (aka. "Nansen") - her får en byens billigste og beste kaffe hvis en har Statoilkopp! :) Stasjonen ligger deverre svært langt nord, faktisk rett nord for Tromsøbrua, så det er en lang kjøretur dit fra Prostnesset, spesielt siden en må kjøre etter Grønnegata etter at Sjøgata ble stengt. Her er Shell i Storgata (aka. Shell i gata). Dette er det sørligste punktet på ruta. Bildet er tatt i østlig retning. Prostnesset (aka. "Nesset") - her stiller vi oss opp mellom slagene på stripa. Sett fra Roald Amundsens plass, i østlig retning. Her er Prostnesset 100 meter ned og til høyre. Vi ser ned Kirkegata ( i østlig retning), og bildet er tatt fra vestre kant av Roald Amundsens plass (en liten park). Her har vi flyttet oss 50 meter i vestlig retning etter Kirkegata, og tar bildet mot vest, Domkirka er til høyre, og denne gata (Kirkegata) møter Storgata 100 meter lengre fram. Dirkete til venstre møter Strandgata Kirkegata. Her står vi i krysset hvor Kirkegata (til venstre) møter Storgata, og ser i sørlig retning. Shell i gata er 300 meter frem og til venstre. Dette er Strandgata, og vi ser i sørlig retning, Shell i gata er 200 meter lengre sør, og til høyre. Her er en liten Film som vier veien fra Prostnesset og til Shell i gata. Vi begynner i Kaigata (hvorav Prostnesset er en del av i østlig retning), og kjører til venstre i krysset og følger Kirkegata helt til vi møter Storgata. Vi tar til venstre i krysset og følger Storgata i sørlig retning knappe 300 meter og ender opp på Shell. Resten av ruta er ganske enkelt å følge Strandgata i nordlig retning, helt til en møter Kirkegata igjen. Her har man valget mellom å ta en runde til (ved å ta til venstre i krysset /v Kirkegata) eller kjøre ned til Prostnesset igjen via enten Kirkegata og så til høyre, eller via Samuel Arnesens gate (?) (den ligger sørvest for Roald Amundsens plass) og til venstre; da ender en opp på Prostnesset. OBS! Dette er ikke en offisiell rute, men den mest vanlige. Det er også vanlig å kjøre fra Shell i gata og følge Storgata i nordlig retning, for så å kjøre ned Kirkegata, og eventuelt ta til høyre i krysset ved Strandgata for å følge denne til Shell igjen. Det er også normalt å kjøre fra Prostnesset, og så sørover Kaigata, slik at en ender opp i krysset til Strandgata; her kan man kjøre til venstre for å komme til Shell, rett frem for å komme opp i Storgata (eventuelt litt lengre for å komme til Grønnegata), eller til høyre for å følge Strandgata i nordlig retning for å ende opp i krysset til Kirkegata. Her er et oversiktskart over hvor ruta går (sort strek med sorte piler), samt en oversikt over hvor, og i hvilken retning bildene er tatt (nummerert i den rekkefølgen de vises i posten min (eks. bilde 2 fra toppen er merket med tallet "2" i bildet). (OBS! "1" Er ikke med på kartet fordi dette ligger utenfor kartets område (mot høyre/nordlig retning)) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Gi en kommentar da! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Genial turistguide, kanskje jeg skal prøve ruta en gang, hvis jeg drar til Tromsø og besøker litt familie. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Godt jobbet Øyvind... Nå skal det jo for det record sies at i Norge har jeg aldri vært lenger nord enn Lillehammer men... :P Tromsøguiden din ruler! :) Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 hmm. så kjent ut det der :) bra forklart Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 hehe, vi skulle hatt et eget forum med råneruter i det vidstrakte land :D skal se om vi ikke får mekke en for oppdal også ;) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Djises! Det må være den mest komplette råneguiden jeg har sett :eek: Tar en utskrift, slik at jeg kan ha den i bilen i tilfelle jg stikker innom Tromsø :rolleyes: ;) thumpsup Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Glad jeg er til hjelp! Kommer muligens en update med flere rutealternativer, samt en mere komplett innføring av bensinstasjonene (med tilhørende kart og mat-guide! :)) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Haha! Godt initiativ... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Vi fra Månki bruker også å svinge forbi Rica- hotellet for så å legge inn en breisladd til stor glede for alle busspassasjerer som venter på bussen til Månki. Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Bra Øyvind, vekker minner fra da jeg bodde i Kveldroveien og kjørte Fiat Regatta 100S med frieksos og pioneer kassettspiller :) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Ja, hvordan kunne jeg glemme breisladd-svingen ved Rica? Jeg må ha vært trøtt igår... På bilde 4 kjører man til venstre 100 meter lengre frem, da kommer man inn i Samuel Arnesens gate, som går fordi Rica. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Genialt!!!:cool: :D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Jeg synes Tromsø er en vanskelig by å kjøre i jeg :) Flytter dit til neste år og studerer på Høyskolen! :) Er det nødvendig å ha bil i Tromsø? Og er det mye bra leiligheter å få leid/kjøpt? :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 det er DYRT å leie eller å kjøpe leilighet i tromsø hvis du ikke vil bo på hybel da. man trenger ikke bil hvis man får leilighet eller hybel nært byen, men det er jo kjekt å ha :) Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg