magnus4 Skrevet Juli 28, 2021 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2021 Hei! Jeg sliter med flatt batteri på bilen. Det er en 2001 Opel Frontera dti2.2. Jeg har satt inn nytt batteri. Jeg har kontrollert at dynamoen lader batteriet når motoren går med multimeteret. Jeg leste av en 0.19mA utlading når bilen er avslått. Jeg sjekket hver eneste sikring, ved å dra ut en og en, men ingenting hjalp. Derfor mistenker jeg dynamoen. Den sitter kinkig til, og jeg får ikke koblet den av, da alle ledningene er veldig utilgjengelige. Jeg er ingen spesielt god mekaniker heller. Finnes det en annen måte å måle om dynamoen trekker strøm når bilen er av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 28, 2021 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2021 Er det koblet på noe utstyr av ett eller annet slag som kan trekke noe strøm? Ikke noe kupelys som ikke skrur seg av? Lys i hanskerommet som står på hele tiden etc. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus4 Skrevet Juli 29, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2021 Ingen lys i hanskerommet. Alle lys i kupe slår seg av. Det er ingenting jeg kan se som skal trekke strøm, som er det rare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 29, 2021 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2021 0,19mA ??? Om dette er riktig så er det så lite at det er helt ubetydelig. Vil ikke tappe batteriet merkbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus4 Skrevet Juli 31, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2021 Det er 190miliamper vel, som er godt over den akseptable 40-50 grensa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg