GolfEven Skrevet August 21, 2021 Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 Hei, Kjøpt ny bruktbil for et par måneder siden. Dette er en VW Golf 1.2 TSI 2013. Ble informert av selger at den brant en del olje, noe disse bilene vanligvis gjør. Etter å ha kjørt en del kilometer, merket jeg at den brukte en del mer enn det jeg har lest er vanlig. Min brenner omtrent 0,5 liter på 350km. Har også merket at den kan fuske litt på gasspådrag ved lavt turtall. Da kommer det ofte blå/hvit eksos. Dette fremkommer når bilen er varm og kald. Noen som har noen formening om hva som kan være galt? På forhånd, takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 21, 2021 Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 Totalt utslitte sylindervegger og spempelringer tenker jeg, som følge av LL-intervaller. Skal det kontrolleres må det brukes inspeksjonskamera. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfEven Skrevet August 21, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 Takk for svar. Hva er LL-intervall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 21, 2021 Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 LongLife (30’000km på oljeskift) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg