Gå til innhold

Dekk skum/luft påfylling på boks opplegg

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Har sett disse boksene som liksom skal fylle dekket med et eller annet gørr og også fylle på noe luft, i tilfelle punktering.

Er dette noe bra, funker dette og er det noe å satse på å kjøre rundt med som erstatning for reservehjul hvis man skal smekke i stereo?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort1

Lurer bare på hvordan felgen blir seende ut innvendig med sånn gørr.. Eller er det ikke no problem?

Blir en sånn svart masse, men ikke værre enn at dekk gutta fjærner det som er galt, resten blir inni felg og dekk. MEN, boksen er ikke i tillfelle du punkterer, men til NÅR du punkterer. Reservehjul på boks heter det.

Hadde tre vinterdekk som lakk luft, hadde på gørra, og da ble de tette som fy. Byttet dekk i januar i år, uten at det var noe problem..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen påbud mot ekstra dekk i bilen, men man angrer ikke den dagen man står på ett øde sted i minus 20 grader uten reserve dekk ;) ... Dekk-skum funker fett som bly, kjørte på lavprofils dekk 1 år uten problemer, fikk dratt ut spikern og plugga dekket. Massen inni så ut som såpeskum, var bare å spyle ut.

Genial løsning!

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort1

Lurer bare på hvordan felgen blir seende ut innvendig med sånn gørr.. Eller er det ikke no problem?

Skummet blir også presset UT i dekkene når du kjører.

Derfor du skal kjøre 5mil (tror jeg) i 80 km/t så skummet for lagt seg rundt i dekket og tettet det som må tettes..

så om det er så veldig mye som treffer felger aner jeg ikke men:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan jeg egentlig trygt droppe reservehjulet og kjøre rundt med en slik boks.

Er det noen slags holdbarhetsbegrensning på disse boksene, at de går ut på dato eller sånn? :D

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Så da kan jeg egentlig trygt droppe reservehjulet og kjøre rundt med en slik boks.

Er det noen slags holdbarhetsbegrensning på disse boksene, at de går ut på dato eller sånn? :D

Greit å ha ekstrahjul i tilfelle du treffer noe som skjærer opp dekket da.. sjangsen for det er svært lite. men du vet jo aldri på norske veier;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bygget stereo i bilen, så tok jeg ut reservedekket og la inn en sånn boks.. Ble stoppet i teknisk kontroll og da ba de om å få sjekke det.. Da sa jeg at jeg hadde tatt det ut og erstattet det med en sånn boks.. VIste de boksen og de sa at det var et helt greit alternativ.. Har aldri brukt det, så vet ikke hvordan det fungerer..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik boks for å ha istedet for reservehjul (plass til litt mer ting og tang), men var litt uheldig med plasseringen så noe kom nær "knappen" og tømte hele driten i reservehjulsbrønnen. Merket det ikke (titter jo ikke oppi der hele tiden), men en dag så jeg lys "guffe" som var overalt der. Det er akkurat som en hinne med silikon, og egner seg sinnsykt bra om man skal lage film med 'slimete' ting (f.eks. hud?) eller hinner og lignende spesialeffekter...

Forøvrig har jeg lagt tilbake hjulet, for det er ingen skikkelig plate over, og "gulvet" synker ned uten hjulet på plass..

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider