Gå til innhold

Audi A8 4.2 2005, varme-apparat blåser lunkent .

Ranger emnet

w_karlsen1@hotmail.com

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til mitt problem på A8`n. Motor blir god og varm, ligger jevnt på 90 grader, men får ikke god nok varme igjenom varme-apparatet når vifta skrus opp, bare lunket varme, har egentlig blitt bare kaldere og kaldere  siste året.

Er det mulig og få tatt noe diagnose på varmeaparatet, mange har nevnt tett varme-aparat register for eks. er kjent problem på disse bilene , Noen her på forumet som har vært borti lignende, takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tur- og returslange til varmeregister ca like varme? Sjekket servomotor for varmeregulering? Er temperaturføler i orden, er en liten vifte for føler på noen modeller (auto klima) usikker på hvordan det er på din. Sjekket først for feilkoder på klima (diagnose).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Blåser fortsatt lunket !

Har fått tatt diagnose på varmeapparat, ingen feilmeldinger og finne, alt virker, slanger ut og inn på  varmeapparat register er varm i begge ender, også slanger  på begge sider på duo-ventiler som justerer varme er god og varm. Bilen har webasto, den har ikke virket så lenge jeg har hatt bilen, men bilen har alltid blitt fort god og varm uten , er bensin bil.

Kan det være for eks at lite gassveske på airkondition gir lite varme effekt, er ikke optimalt kaldt luft på sommer heller når jeg tenker meg om.

Eller at registeret er tett noen plasser så det ikke gir maks varme når kupe-vifta går. 

Takker for tips og råd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider