Gå til innhold

Mitt T12 CA18ET prosjekt

Hawkon

Anbefalte innlegg

whee, bildene forklarer seg nesten selv, but here goes...

ny 190lph walbro pumpe (den minste), og originalt CA18ET pumpe (ca. 90lph (stor)):

fuelpumps.JPG

'ny' KA24DE throttlebody/gasspjell (øverst), og orignalt CA18ET under:

throttlebodies.JPG

ny BOMZ potte (til venstre), mot original trillebåre til høyre:

mufflers.JPG

så skal vi se om det blir noe mer av denne greia :)

har dyser og fuelrail her også, men gidder ikke poste bilder av de.. alle vet vel hvordan de ser ut, og de er ikke noe hokus pokus.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hah.. etter litt småpuss så fikk jeg pumpa til å kjøre bra.. go'lyd baki tanken ivertfall :D

problemet kom da den trykka så hardt at koblingen til filteret i motorrommet gikk lakk, og jeg måtte bruke to slangeklemmer på levering og returslangen..

når det var gjort ble det siste sjekk av innsugpipes, turbo, oljekoblinger, oljenivå, kjølenivå og noe rydding fra støtdempertårnene fremme da det var mye dritt som lå og slengte (derunder 2 meter med spylervæskeslange som hadde tulla seg rundt dynamoreima :D).

starta, men ingenting skjedde.. viste seg at relè/remote tingen til starteren ikke var påkobla.. fiksa det etter noen timer med lesing, og støtte på det nye problemet.. ingen gnister.

klokka ble mye (etter mye testing), og jeg tok natt... noen med en fin how-to på hvordan jeg eliminerer dette problemet?

til informasjon så startet og gikk motoren helt fint før bytte, og ingenting er gjort etter det.. kan selvsagt ha glemt en kabel her og der, men ser ikke helt hvordan da systemet til tenninga er noe alà:

4xplugg <- fordeler <- coil <- hovedskjøt <-> eccs <- motorstyring/crank angle sensor

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor går! :D mangla selvfølgelig 2 kontakter.. starta på 1. forsøk når de var plugga på.

da fortsetter vi gjenoppbyggingen med å legge inn kablene i dashbordet, legge opp strøm til stereoanlegg og cdspiller, just in case jeg blir lei motorlyden en gang ;)

må også handle ny oljereturslange til turboen da den drypper på tomgang.

Jeg VISSTE at bilen ikke kom til å dø i en elektrisk feilsøking ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en dag med litt småfiksing etter at motivasjonen gikk rett i taket!

bluebirden sett foran... ja, jeg vet det er en lite IC :D

bluebirdfront.JPG

ser relèharnessen ligger løst enda.. resultat etter feilsøking :)

bov.JPG

Manifold er tatt av da oljeleveringa lekker i koblinga til turbo:

turbofix.JPG

Dashbordet er tilbake! Anbefaler å ha en hjelpende hånd hvis dere gjør det.. ikke enkelt å få den helt inn og skru festene på for seg selv...

dashbord.JPG

dashgauge.JPG

Her er turbotrykk justeringa lagt opp.. finne en fin måte å integrere den i dashen på etterhvert.. til høyre trykkmåler

contrgauge.JPG

Det var vel alt jeg gidda å gjøre i dag. :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er første prøvetur tatt! :D

dører er på igjen, samme med skjermer. liten servovæskelekkasje også, men det er bare småtterier... HKS dumpventilen åpner seg ikke da men, får se hva som er galt. Ikke første prioritet.

skal slenge opp ett bilde av bilen igjen når den har skjermer og panser på seg :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

server er nede ja, har ikke gidda å fått det fiksa enda (er noe rettigheter på httpdocs)..

fikk forresten skilter i dag! :D men det hjelper fint lite da det ikke er noen turbo montert... også kjøpt meg et oil feed/return kit fra statene til $80 USD, skal komme i løpet av neste uke...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

server er nede ja, har ikke gidda å fått det fiksa enda (er noe rettigheter på httpdocs)..

fikk forresten skilter i dag! :D men det hjelper fint lite da det ikke er noen turbo montert... også kjøpt meg et oil feed/return kit fra statene til $80 USD, skal komme i løpet av neste uke...

Fikk skilter jeg å! To (nye) nissaner til:)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luckypig :rolleyes:

lurer på å gå til anskaffelse av en SR20DET o2hus (den som kommer fra turbo og går inn på downpipe) for å gjøre konverteringa bedre.. nåverende hus har 4-bolts flens til T2 som ikke matcher den på T25 (5 bolter).

har noen noe liggende for en SR20DET eller CA18DET så si gjerne ifra! Jeg kjøper!

Ellers venter jeg på adapter til LMF fra en lokal smie for å få luftfilter på plass.

Neste skrutime vil bli brukt til å skifte dempere da de bak er geficked. Skal jo flytte over calipere og skiver også og sette på senkefjærer, så det blir alt i ett :)

Er også på jakt etter brukte (stock eller aftermarket) calipere og skiver til 200sx s13 hvis noen har! Evt. delebiler av s13 typen. (Har sendt mail til bjørnstadbil for å høre om de har men..)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite miniprosjekt mens jeg venter på deler...

mål: fjerne det stygge hullet m/rust der antenna på bakluka/skjermen har stått.

Løsningen ble at jeg dro ut antenneholderen, pussa av det som var av rust rundt, og sveiste en 40mmx30mm 2mm tykk plate som jeg banka ned i karosseriet og høvla med vinkelsliper. Sveisinga og det med å få en fyldig tett sveis rundt plata var kanskje det vanskeligste.

FØR:

bakluke.jpg

ETTER:

bakluke2.jpg

La så på tykt med zink/grunning midlertidig til jeg skal sparkle over og pusse det helt fint. Alle vet at plasser som er sveist ruster mye fortere, og jeg har ikke peiling når jeg egentlig får tid til å sparkle over.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på mye nå! Bakdempere, fått nye som skal monteres?

altså fått skilter, altså ikke prøveskilter men ordentlige? det blir fett da :) men må vel eu godkjennes først da osv. hehe :rolleyes: Må vel prøve å få fjerna all rust da før den kjøres mye på vei, og reppa (fine) bakdempere, hehe.. Tenkt noe på om du skal lakkere bilen på nytt? da det blåe spray lakken på tak og bensin lokk kansje ikke er det fineste og den er helt matt og ikke pen og se på, hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser glimt av skilter på nederste bilde på min forrige post ;)

alt er klart til å kjøre, men satser på å sveise tårn bak mens jeg bytter dempere der. skal flytte over fra andre bil istedenfor å anskaffe nye. mener de skal være i bra stand.

ellers er det servovæskelekkasje og turbo som hindrer meg i å kjøre nå.

prioriterer heller ikke lakkering. er sikkert mye jeg skulle gjort på karosseriet før den til slutt skulle hatt en ny farge. Tenker da på å sveise bakluka der skiltet skal være, fjerne håndtak på dører bak, sveise igjen der antenna på A stolpen er, osv osv.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider