finnasand Skrevet November 15, 2021 Rapporter Share Skrevet November 15, 2021 Heil folks. Vi tenkte å selge L90237, en 1958-modell. Men er usikker på hvorhen, herunder om det finnes noen steder i utlandet, primært Tyskland. Litt usikker på om vi treffer interesserte på Finn.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olle Hanomag Skrevet November 21, 2021 Rapporter Share Skrevet November 21, 2021 Hei, jeg har hatt en Tempo Rapid tidligere - visste ikke at det eksisterte flere i Norge. Har du bilde av bilen? Jeg er medlem i den tyske Tempo-klubben. Sjekk nettsiden deres: http://www.tempo-dienst.de/ Olle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Desember 10, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2021 Oj, det er vel den røde det. Har du lagt ut annonse noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Desember 12, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2021 Rogaland bilmuseum. Må finnes flere interesserte kjøpere i det miljøet. Hold den i Rogaland! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnasand Skrevet Desember 25, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2021 Hei, beklager sent svar. Hyggelig med interesse! Jepp, den er rød, :-). Bildet av motoren er fra 2014, av lasteplanet fra 2016, de to andre fra juni 2021. Har diverse deler også. Vi har ikke lagt ut annonse foreløpig. Bilen er i Stavanger. Skal lese meg litt opp om https://tempo-dienst.de/ og Rogaland bilmuseum, takk for gode tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Desember 25, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2021 Ojsann se der ja! Flott bil det. God bruksstand. Har en grønn, makan. Restaurert for over 20år siden. Ikke vært på veien på noen år nå. Har sett deg et par ganger i stav området. Burde klare å finne en kjøper som kunne holdt den her, dvs rundt veteranbil/entusiast miljøet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnasand Skrevet Desember 26, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2021 Vil jo være artig og enklere om det var en kjøper her til lands, jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Desember 26, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2021 Ja, det finnes garantert en i Stav.området som ønsker seg et slikt prosjekt. Flott om den ble tatt vare på her ja. Har ikkje tid sjøl, men hadde vært svært interessert om eg hadde mer tid, plass og penger til overs til slikt… Nok med det eg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olle Hanomag Skrevet Desember 27, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2021 Her er noen bilder av den Tempoen jeg hadde. Det ene fra Tempotreff i Tyskland og det andre fra carporten hjemme (sammen med en Hanomag Matador). Tempoen var en tidligere likvogn - uten sidedører, med skinner på gulvet og kors på taket. Solgte dessverre Tempoen for noen år siden (på Finn). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Januar 14, 2022 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2022 Svært tøff den svarte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Januar 14, 2022 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2022 Hvor fikk du tak i deler til den, hvis det var et behov? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnasand Skrevet Januar 15, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2022 Håper andre kan svare på hvor man kan få tak i deler, men jeg lurte på om det var mulig via den tyske Tempo-klubben eller lignende i utlandet. (Vi har noen ekstra deler til rapiden.) btw, den svarte var tøff! TempoR reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet Januar 15, 2022 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2022 Ja, den tempo klubben har kontakter. Eg har litt kontakt der. Tenkte på motor deler (Austin), vannpumpe, deler til tenning, forgasser, fordelerlokk/stift feks. Trenger nok fornye noe etter mange år stillstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olle Hanomag Skrevet Januar 15, 2022 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2022 Motordeler til Austin motorer kan man få tak i fra England. Sist jeg kjøpte noe var fra https://www.bmcfarina.com, (til Austin A60-motor), men det finnes flere andre leverandører. Eks. https://www.austina30a35parts.co.uk/ Det er lurt å ha kontakt med Tempo-klubben i Tyskland. Har vært der på treff flere ganger, og der man ikke kan få tak i originaldeler er det gjerne noen som vet hvilke erstatningsdeler som kan passe. Ved ett tilfelle var det også noen som hadde fått spesialprodusert gummilister til skyvevindu som de solgte på treffet. Ellers måtte vi få laget noen smådeler - bl.a. kobling (med gummiforing) i overføringen gearspak-gearkasse. Har forresten et bra delelager i kjelleren, men det meste er nok til senere modeller som Matador. TempoR reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TempoR Skrevet April 10, 2022 Rapporter Share Skrevet April 10, 2022 Mye bra info her, tusen takk! Er L-90237 Rapid’en fortsatt for salg? Ring meg, har et par spm. —> 928 92 219 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg