Se1998 Skrevet Desember 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2021 Hei! En venn av meg har hjulpet meg en del med bilen i det siste, fikset noen feilkoder osv osv. men nå har jeg fått 2 nye og en av de vi fikset har kommet tilbake! Hadde feilkode 16685 - Cyl. 1 misfire detected. Det ble byttet coil og tennplugg nr 1, koden ble borte og bilen gikk greit på tomgang etter dette 1-2 uker etter fikk jeg 2 nye feilkoder. P0380 - glow plug / heater circuit A P0780 - shift error disse to er nye for meg og sånn jeg har lest meg opp til går disse 2 feilkodene på diesel og automatkasse. Jeg har bensin og manuell! feilkoden « cyl. 1 misfire detected “ har nå kommet tilbake, men bilen oppfører seg som før, jevnt på tomgang og oppfører seg på ingen måte som den gjorde da feilkoden kom første gang. Er det noen her som kan hjelpe meg med å tolke disse? Hvordan fikse det osv osv. Jeg kan minimalt om dette med feilkoder og tolking av de. Generelt lite om bil, så setter veldig pris på hjelp! Helst med teskje da jeg med store bokstaver ER HELT BLANK PÅ DETTE FELTET! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 11, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2021 Misfire detected opplevde jeg selv på konas A3. Feilen kom plutselig, veldig merkbar effektreduksjon og hørbar dårlig gange på motor ved pådrag. Byttet coil og alle plugger, (nesten) god som ny etterpå. Ble helt frisk etter bytte av pluggledninger, så prøv å bytt de. Er du sikker på at de feilkodene stemmer? Jeg ville byttet pluggledninger og slettet feilkode, og evt senere tatt en diagnose med VCDS. Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg