Gå til innhold

Senking og Eu-kontroll

Ranger emnet

balrog

Anbefalte innlegg

Viss du har senket bilen så skal verkstedet gi deg en 9 feil og da må du opp å vise bil en på biltilsynet for å få godkjent senkesettet i vognkortet. Hjelper ikke å viser tuv papirer til verkstedet.

For å få godkjent senkesettet må et verksted ta hjulstilling og lyskontroll og gi deg et målebrev på dette som skal skal vises biltilsynet sammen med tuv papirer.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Viss du har senket bilen så skal verkstedet gi deg en 9 feil og da må du opp å vise bil en på biltilsynet for å få godkjent senkesettet i vognkortet. Hjelper ikke å viser tuv papirer til verkstedet.

For å få godkjent senkesettet må et verksted ta hjulstilling og lyskontroll og gi deg et målebrev på dette som skal skal vises biltilsynet sammen med tuv papirer.

Tøv;) hehe.. neida.. kan godt være.. Hadde bilen min på eu godkjenning her forrige Uke.. Ble IKKE godkjent. hadde noe slitte bærekuler og ett løst ratt og brekket mitt tok for lang Oppe. ikke så stress å få fiksa akkuratt.

Leverte bilen på ett verksted.. ikke noen jeg kjenner. ikke noe korrupt. La TÜV med vognkortet. Fikk ikke Noe feil eller noe på 80+ mm senka golf;)... Du skal treffe en ganske streng mekaniker hvis han gir deg feil for dette.

Men som du sier. så skal det helst stå i vognkortet ja

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg vet hva som feiler bilen; Jeg oppdaga nemlig her om dagen at bilen var mye mykere på ene siden enn den andre, og trodde da at den ene av demperene (røde Koni) var defekt.

Så jeg fikk tatt en støtdempertest på demperene fremme. Testen viste at begge to var under minstekravet (!!) WTF!! De er jo bare et år gamle! Derfor spurte jeg om senkesett har noe innvirkning på denne typen test.

Nå haper jeg imidlertid at kanskje de ikke ble justert likt da jeg satte de på.

Tror jeg skal ta av alle demperene framme og bak, og sette de på det hardeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rally

Hvor for man tak i sånne tuv papirer til senkesett?

Kommer med fjærene når du kjøper de. Ellers må en spørre forhandler. Viktig at en kan lese nrene som skal stå på fjærene. biltilsynet krever dette for å se at du har riktige papirer

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

eg fekk bilen gokjent for senking rett etter nyttår.

fårst klagde dei på at papira på hjulstillings kontrollen var gamle og at eg måtte justera avlastningsventilen til bremsana.

eg tok ny hjulstilling og eg fekk ein mekaniker til å ta ein bremsetest på bilen og gjekk opp på nytt, og vips så var bilen godkjent.

så det du trenger er hjulstillingskonrtoll av nyare dato, bremsetest kontroll og tuv papirer på senkesettet. og vær hyggeleg når du er der hos biltilsynet

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider