Hot Rod Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Yess! 70-tallest hotteste customtriks eller hva? Men hvordan virker de egentlig? Er det en skjult potte under bilen mellom manifoilen og den synlige outsideren? Eller er dempingen bare inni den lange smale røret? Har begynt å leke med tanken på å ha det på hotrodden når jeg kommer så langt. Endel Corvette'r og AC Cobra har jo dette orginalt, eller? Synes det er litt tøft på slike biler (og rodder, selvsagt) men blir det bare noe forj.. bråk? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mach1 Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 En i slekta mi hadde en Corvette med sidepipes... tror ikke det var noen demping i dem. Når han satt inni bilen med motoren i gang, og jeg sto rett uttafor, så måtte vi rope til hverandre, pluss at eksosen gjorde det slik at han begynte å hoste, siden han hadde hodet bare 30-40 cm fra røra.:D Siter - 1969 Ford Mustang Fastback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by Hot Rod Yess! 70-tallest hotteste customtriks eller hva? Men hvordan virker de egentlig? Er det en skjult potte under bilen mellom manifoilen og den synlige outsideren? Eller er dempingen bare inni den lange smale røret? Har begynt å leke med tanken på å ha det på hotrodden når jeg kommer så langt. Endel Corvette'r og AC Cobra har jo dette orginalt, eller? Synes det er litt tøft på slike biler (og rodder, selvsagt) men blir det bare noe forj.. bråk? Jepp!! Outsiders/sidepipes er tøfft, men det er jo ikke alle biler som kler det da...Corvettene kler det iallefall.. Og det er nok som du sier, dempinga skjer nok bare i "røret". Kan jo sikkert bli slitsomt å ha på åpne biler tror jeg, med eksosutslippet en halv meter fra øret!! Men det er jo ikke bråk, det er mer som musikk ;) Tar jeg ikke feil tror jeg det var option til Corvette fra 63-74 Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Det er dritkult på riktig bil! Fikk tak i noe greier til Camaro`n, tror det hadde blitt kult men var ikke lett å få til å passe.. Headersa slutta bak der sidepipes`a skulle komme rett bak forskjermen.. Droppa det da.. Ble heller sånna :D Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Hadde vel egentlig litt mistanke om at det var nettopp slik. Kunne jo hatt falske, men det strider litt mot stilen jeg etterstreber: En lav, real, ujålete rod med bra veigrep og gode bruksegenskaper. Fake outsiders på sidene og i tillegg de ordentlige røra stikkende ut bak blir litt sånn som vi var kledt på 80-tallet: både bukseseler og belte på samme buksa.:D Men noe annet jeg synes er tøft er Supertrapp-avslutninger på eksosrøra! Jeg sier "avslutninger", for det kan umulig være så mye demping i de små pottene der at man ikke trenger noe mer demping legre fremme? Uansett er det tøft med det blanke lokket på enden! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Supertrap er kult og de demper bra, kommer an på hvor mange "discer" du bolter på- mange eller ingen discer- max fløde og masse lyd, få discer mer motstand og mindre lyd. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Men det som jo skjer dersom volumet på potta er for lite er at enten bråker det aldeles for mye, eller så kveles motoren av for mye motstand. Og de supertrappdemperne er jo bittesmå i volum sammenlignet med en ordinær lyddemper. Ser for meg at en optimal kombinasjon kan være effektpotter fra f.eks Raka Rör AB under bilen og Supertrapp avslutninger. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 jeg skal bruke Apple Racing potte på min hornet. meget bra demping og flode. Du får jo ganske store supertrap potter av den svarte mindre fancy typen da... Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Supertrap demper godt de! Skikkelig rå lyd! Selv med M6 stoppskiver som distansehylser mellom discene for å få mer flow demper de plenty. Du får høre litt rundt nå når treffsesongen har startet:) Har sett Outsiders med innebygt potte, helt åpne med input på midten slik man har potte under bilen først. Synest det er tøft ej med men ikke mange som kjører lenge med det. Blir for mye støy i lengden. Lyden slår liksom tilbake mot bilen fra autovern/veikant. :cool: Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Min far hadde sidepipes på corvetta. Det var originalt, og det bråkte ikke SÅÅÅÅ mye, og det var noen store lyddempere i den 4" potta :) Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Noen på skolen min har 4" sidepipes på russebilen sin. Chevy G20 sportvan med 305 motor. De er hjemmelagd, men det ser bra ut og det er feeeeeet lyd. De har en lyddemper etter manifoilen før hver sidepipe. Så det bråker ikke enormt, men du hører den drar på for å si det sånn. :D Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 J har no 4" hjemmelaget sidepipes liggende som har stått på en Dodge Van... Var feet lyd i den :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg