BOWTIE Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Hva tror dere om denne: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html får vel et komplett system for ca $260.. tilsvarende fra Accel/DFI, Edelbrock, AEM, Holley, F.A.S.T, BigStuff osv osv koster jo fra $1500 og oppover.... men de er jo ikke byggesett heller da...hehe og de er jo helproffe... Man får kanskje hva man betaler for? Men det hadde jo vært morro å prøvd... Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Det fungerer vistnok utmerket! Finnes ett nordisk MS forum:MS-Nordic ....men det er dette "gjør det selv" innsprutet som er veien å gå framover:VEMS Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Mai 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by VEPSEN Det fungerer vistnok utmerket! Finnes ett nordisk MS forum:MS-Nordic ....men det er dette "gjør det selv" innsprutet som er veien å gå framover:VEMS Se det ja! Takker! Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Jeg skal definitivt kjøre Megasquirt på min bil, og det koster $130. Man får det til $249 ferdig bygget, og for $269 ferdig bygget med evt. hardwaremods. http://www.diyautotune.com <-- utrolig seriøst firma. nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Men her må man allerede ha innsugsmanifoil og throttle body/tilsvarende, ikke sant? Eller kan man bruke et forgasser insug? Blir nok litt i drøyeste laget for meg dette, men det ser jo litt interssant ut. Og jeg har ikke kjøpt forgasser til motoren ennå... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olds69 Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Men her må man allerede ha innsugsmanifoil og throttle body/tilsvarende, ikke sant?Eller kan man bruke et forgasser insug? Blir nok litt i drøyeste laget for meg dette, men det ser jo litt interssant ut. Og jeg har ikke kjøpt forgasser til motoren ennå... Tja.. Det billigste er å få tak i en brukt TBI på ebay, Tenker da på en 670cfm eller større (670=2port større =4port) fra en holley innsprut, brukes å selge mange av de innimellom, da har du det meste du trenger bortsett fra kjøleveske temp, ledningsnett og pumpe/filter. Dette kan monteres på en standard manifold. Neste trinn er å få tak i en efi manifold (enkelt til chevy og ford) eller å få modifisert en vanlig. (koster fort skjorta...) Denne må du naturligvis ha throttlebody til noe som jo og koster litt... (eller du kan modifisere en forgasser som vist her: http://www.mez.co.uk/ms2.html ) Personlig så går jeg en litt annen vei med å bruke en vems sprut (http://www.vems-group.org/ )som gjør at jeg kan og kommer til å kjøre mpi og cnp (mulipoint og coil near plug) vems er litt dyrere men tillater: 8 separate injectorer (16 dersom 2 og 2 kjøres samtidig), 8 coiler (16 i waste spark), 2 EGT, 2 Wideband lambda, steppermotor for tomgang bankesensor og den har en del utganger som du kan bruke til det du vil. (lystgass linelock turbotrykk osv) Noen bilder av den ferdiglagede manifolden og det andre stashet som skal puttes på finner du på: http://olds69.com/gallery/ under EFI conversion. Olds69 http://www.olds69.com <-- inn progress Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Ser meget bra ut. Jeg har en Gen3 5,3 liters motor stående.Longblokk med topper.Jeg tenkte å kjøpe innsug og forgasser til den (Summit Racing har), men kansje LS6 innsug og sprut er veien å gå.Popular Hotroding oppnådde samme effekten med gasser som med sprut, men de sier jo ingenting om forbruket. Kom gjerne med en tilbake mld så snart dere har fått prøvd ut de forskjellige typene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Har fortsatt TBI innsugsmanifoilen på 350 motoren, men ledningsnett, originalmanifoiler og throttle body er kassert. På den annen side har jeg hørt at den originale TBI manifoilen på disse motorene (1987-96) er svært restriktiv og vil fort bli en flaskehals. For ikke å snakke om originale støpejernsmanifoiler kontra full-lengde headers... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Ser meget bra ut. Jeg har en Gen3 5,3 liters motor stående.Longblokk med topper.Jeg tenkte å kjøpe innsug og forgasser til den (Summit Racing har), men kansje LS6 innsug og sprut er veien å gå.Popular Hotroding oppnådde samme effekten med gasser som med sprut, men de sier jo ingenting om forbruket. Kom gjerne med en tilbake mld så snart dere har fått prøvd ut de forskjellige typene. CarCraft bygde en Gen3 5,3 , eneste endringen fra orginal var headers og annen kam og de endte opp med 400HK +. Husk også at hvis du skal bruke LS1\LS6 innsuget må du også bytte reimhjulene\pulleys osv. Pga. LS1\LS6 innsuget er lavere og passer ikke sammen med de orginale fra 5,3’en da den har høyere innsug. Det jeg ikke liker med Megasquirt er at de har MAP sensoren i databoksen, du blir nødt til å ha en halvmeter lang vakumslange fra innsuget inn til databoksen, så når vakumet endres, skal det gjennom en halvmeter med slange før databoksen får input. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Har fortsatt TBI innsugsmanifoilen på 350 motoren, men ledningsnett, originalmanifoiler og throttle body er kassert. På den annen side har jeg hørt at den originale TBI manifoilen på disse motorene (1987-96) er svært restriktiv og vil fort bli en flaskehals. For ikke å snakke om originale støpejernsmanifoiler kontra full-lengde headers... Har du begynt å vurdere EFI på rod’en? hehe Tror ikke jeg ville brukt noe fra det orginale TBI’en isåfall hvis du har tenkt på mer effekt siden. Et alternativ er jo å handle et brukt TPI på Ebay. Jeg kjøpte et komplett TPI fra en -90 Corvette for ca 1500 kr. Inkl frakt og alt. Det så ikke ut pga dritt og møkk, men etter glassblåsing ser det nytt ut! Men skal du først bruke motoren i org.stand og trimme litt etterhvert blir jo det endel jobb med mapping o.l for hver versjon av motoren du ønsker kjørbar. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Nei. Har egentlig ikke det. Det blir nok en forgasser. Koster muligens på meg en Demon for mest mulig problemfri bruk. En 625 eller 650 cfm så passer den originalmotoren samtidig som den også vil klare endel mer hvis jeg trimmer. Har skjønt at lett modifiserte Vortec topper er ansett for å være mest "bang for the bucks" i disse tider. Da må jeg bytte innsuget pga annet boltmønster, men de får så være. Et AirGap alu innsug som passer alt av CSB fra 1955 til 1996 skal en alltids få solgt for en grei pris. Headers går om hverandre på Vortec og standard topper såvidt jeg har skjønt(?) Ihvertfall har jeg ikke sett at man skiller på headers varenummer til Vortec topper og standard toper. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Headers går om hverandre på Vortec og standard topper såvidt jeg har skjønt(?)Ihvertfall har jeg ikke sett at man skiller på headers varenummer til Vortec topper og standard toper. Fra hukommelsen mener jeg eksosportene er flytta opp ca 10mm / 3/8" på Vortec, for bedre flyt i eksoskanalene. Har både Vortec topper og "vanlige" liggende rundt her, må nesten måle... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Giljar Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Står en Mustang ute i garasjen her med dett systemet der på(ikke min), den er ikke helt startklar enda, men tilbakemelding kommer når den blir klar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg