Gå til innhold

demper problemer.

Ranger emnet

audi-maniac

Anbefalte innlegg

hei,jeg holder på å bytte dempere på golfen min men jeg får ikke opp den skruen på toppen av demperen.tenker ikke på den spesial skruen som sitter å holder fjæren ,men den på toppen av demper tårnet.har kjøpt :sss.jpg

men de er bare 17mm,og jeg trenger 22mm.

hva ska jeg gjøre

:rolleyes:

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder, men du må klemme hardt på tanga, bruk en tang med litt størelse og hold den runde pipa , men det er nesten nødvendig å være 2, en som holder pipa med rørtangen og skrur, mens den andre holder fast demperen med umbrakonøkkelen. Rørtang holder fast det meste, så lenge du klemmer hardt nok

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å løsne denne 22mm skruen før du tar støtdemperstaget ut av "tårna".. Skifta fjærene til en kompis her om dagen,og da glemte jeg dette,lenge siden jeg gjorde dette sist,og kom ikke på det før fjærne var klemt sammen og jeg skulle ta den ut,fikk ikke rikka den jævla skruen! I det samme øyeblikk som jeg begynte med skruen kom jeg på at jeg hadde glemt å løsne litt på'n! Var bare å sette alt sammen igjen da,så brukte litt tid på den første dempern..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke helt problemet.. skruen for å få demperen løs fra dempertårnet?

på min side har jeg ødelagt umbraco-sporet i toppen av den ene demperen min..

skal demperen sitte i tårnet når man skrur løs den spesialskruen?

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ødela også umbraco skruen i toppen men jeg reiste inn på nærmeste verksted og fikk de til å løsne skruen med muttertrekker og kjørte hjem og skrudde den lett av da.

Men en annen gang brukte jeg bare en 22 pipe som jeg holdt igjen med en stor rørtang men umbraco oppi.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider