larsmx5 Skrevet Oktober 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 hva slags dumpventil burde jeg bruke på en bil med ettermotert turbo.?? en som er rimelig,fungerer bra og tøff lyd..... Siter 1992 skyline R32 1994 s13 gpsports driftebil x1992 mazda mx5 turbo x1991 nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2002 En helt ordinær stempelventil gjør nok jobben utmerket. Selv har jeg prøvd to forskjellige Turbo XS-ventiler (type S og Type H). Begge fungerte bra, men Type H hadde fetest lyd. Nå kjører jeg med en Sard R2D2-ventil som også fungerer meget bra. Jeg kjøpte den fordi Sard er et bra merke, men også fordi den så ganske kul ut (mest derfor kanskje) :D Dumpventiler får du i mange utgaver, men forskjellen er som oftest lyd og utseende. Såklart er enkelte ventiler bedre egnet for store motorer/høyt ladetrykk mens andre passer for mindre motorer. Kvaliteten er også varierende, men jeg har ikke hørt om ventiler av et kjent fabrikat som blir ødelagt. Membranventiler har jeg ikke noe erfaring med, men ettersom jeg hører kan de fortere bli ødelagt, spesielt av høyt ladetrykk. Håper dette hjalp Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2002 Hei du, Denne dumpventilen er feet, den ser bra ut pluss at den gir bra lyd og fungerer slik som den skal. Den er også justerbar... Vi har denne på lager som universal. I og med at du skal bygge turbo så er det mest gunstig med universal, for da kan du plassere den der du vil. Vi har den på lager, kan godt få se den ikveld? Koster 2090,- http://www.crazytuning.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Oktober 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2002 kan jeg sette så piiiiiiiiiisch ting på a3'n også? ja jeg er utenfor på en del bil ting, men vil lære ;) Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Oktober 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2002 HKS har jo en som du kan "skifte" lyd på ved å skifte innmaten på.Den er også to-stempla så den slipper ganske lett,du slipper å ha minimum 1 bars trykk for at den skal lage lyd.HKS Super sequential blow off valve heter den,den ser jo grei ut også.Men det spørs jo hva plass du har også.Var innom Reidar (http://www.import-tuning.no) på søndag og titta på Supraen.Så på den ventilen jeg skal ha (Greddy TypeR) men jeg tviler faen brette meg på om jeg får plass til den!!!Den var SVÆR,ser så liten og søt ut på bildet............ Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Oktober 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2002 hvor stort er det i cm? sånn ca? Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Oktober 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2002 den var vel en 12 cm høy tror jeg ??Og omtrent like bred/lang,den dumpventilen er beregna for høye trykk/store effekt-uttak.Ville liksom ikke satt en slik dumpventil på en standard A3 turbo eller lignende.Så du spurte om dumpvalve til A3,du må kjøpe deg en resirkulerbar dumpventil pga. luftmengde-måleren.Så kjøper du deg et et åpent luft-filter type K&N el. lignende.Da får du lyd :) Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.