Gå til innhold

dumpvalves???

Ranger emnet


larsmx5

Anbefalte innlegg

En helt ordinær stempelventil gjør nok jobben utmerket.

Selv har jeg prøvd to forskjellige Turbo XS-ventiler (type S og Type H). Begge fungerte bra, men Type H hadde fetest lyd.

 

Nå kjører jeg med en Sard R2D2-ventil som også fungerer meget bra. Jeg kjøpte den fordi Sard er et bra merke, men også fordi den så ganske kul ut (mest derfor kanskje) :D

 

Dumpventiler får du i mange utgaver, men forskjellen er som oftest lyd og utseende. Såklart er enkelte ventiler bedre egnet for store motorer/høyt ladetrykk mens andre passer for mindre motorer. Kvaliteten er også varierende, men jeg har ikke hørt om ventiler av et kjent fabrikat som blir ødelagt.

 

Membranventiler har jeg ikke noe erfaring med, men ettersom jeg hører kan de fortere bli ødelagt, spesielt av høyt ladetrykk.

 

 

 

Håper dette hjalp

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

 

Denne dumpventilen er feet, den ser bra ut pluss at den gir bra lyd og fungerer slik som den skal. Den er også justerbar...

 

 

 

types-stor.jpg

 

Vi har denne på lager som universal. I og med at du skal bygge turbo så er det mest gunstig med universal, for da kan du plassere den der du vil.

 

Vi har den på lager, kan godt få se den ikveld?

 

Koster 2090,-

 

http://www.crazytuning.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HKS har jo en som du kan "skifte" lyd på ved å skifte innmaten på.Den er også to-stempla så den slipper ganske lett,du slipper å ha minimum 1 bars trykk for at den skal lage lyd.HKS Super sequential blow off valve heter den,den ser jo grei ut også.Men det spørs jo hva plass du har også.Var innom Reidar (http://www.import-tuning.no) på søndag og titta på Supraen.Så på den ventilen jeg skal ha (Greddy TypeR) men jeg tviler faen brette meg på om jeg får plass til den!!!Den var SVÆR,ser så liten og søt ut på bildet............

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var vel en 12 cm høy tror jeg ??Og omtrent like bred/lang,den dumpventilen er beregna for høye trykk/store effekt-uttak.Ville liksom ikke satt en slik dumpventil på en standard A3 turbo eller lignende.Så du spurte om dumpvalve til A3,du må kjøpe deg en resirkulerbar dumpventil pga. luftmengde-måleren.Så kjøper du deg et et åpent luft-filter type K&N el. lignende.Da får du lyd :)

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår