Gå til innhold

Hva forbinder du med drifting??

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

vet ikke helt hvordan jeg skal starte..

 

men nå spøre jeg rett ut.. hva forbinder egentlig DU med drifting?

Hører mye folk som går rundt og skryter på seg at dem "drifter"

men egentlig klarer dem faen ikke å legge breit i 50m en gang før dem tyr til panikk bremsing og manøvrer...

 

Se exempel på gatebil... Breislædd konkuransen.. 90% av folka som skal prøve seg der får ikke sleng før i halve svingen, og så bruker dem hele langstrekka på å rette seg opp og få igjen kontrollen..

 

Så kan noen forklare meg HVEM ANDRE her på forumet enn fsr og kenneth som forløbi ennå har startet et team og har trent en stund på dette, driver med "drifting".

 

Å legge rumpa ut i rundkjøringer er ikke å drifte!:mad:

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Drifting er en bilsport.

Og befinner seg vel sjelden på veiene i dette landet.

Men det har også blitt et moteord, så såklart sitter det masse luringer og skryter av at de var ute å drifta i helga, da de sladda i 2 svinger.

Men det blir jo som å si man kjørte dragrace i helga, fordi man stoppa og tok et drag på en vei, alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å slædde er det samme som å drifte.

finnes mange måter å drifte på.

sikkert like mange måter å slædde på.

 

Tape-R! forklar meg forskjellen på å drifte rundt en rundkjøring og ''ligge breit'' rundt en rundkjøring.

 

sorry mac, men det er nok som boxer sier..det er et moteord

 

leste i motorbørsen om at kenneth og fsr var pioneerer i drifting...

jeg tror mange nordmenn drifta leeenge før dem ble født gitt.

 

selv er jeg en pioneer i 402m... ;)

 

mange tror jo at man må ha en japsebil for å kunne drifte... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Enig, enig...Mange folk som sier at dem "drifter" når de bruker brekket i rundkjøringa :rolleyes:

Virker som folk bruker det uttrykket istedenfor "sladde" eller "ligge bredt"..

Det er vel ytterst få som virkelig kan drifte, ihvertfall på asfalt.

 

sett filmen Drift bibel?

der forklarer han at en av drifteteknikkene er å bruke brekket! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

å slædde er det samme som å drifte.

finnes mange måter å drifte på.

sikkert like mange måter å slædde på.

 

Tape-R! forklar meg forskjellen på å drifte rundt en rundkjøring og ''ligge breit'' rundt en rundkjøring.

 

sorry mac, men det er nok som boxer sier..det er et moteord

 

leste i motorbørsen om at kenneth og fsr var pioneerer i drifting...

jeg tror mange nordmenn drifta leeenge før dem ble født gitt.

 

selv er jeg en pioneer i 402m... ;)

 

mange tror jo at man må ha en japsebil for å kunne drifte... :rolleyes:

 

 

Drifte er når man legger ut rompa nesten før svingen/rundkjøringa og holder gjennom, slædde er når man kjører gjennom svingen/rundkjøringa og gir på når man nesten ute så man får en liten sleng.

 

Sånn tenker jeg at forskjellen er. Ingen fasit på det her men.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

 

 

Drifte er når man legger ut rompa nesten før svingen/rundkjøringa og holder gjennom, slædde er når man kjører gjennom svingen/rundkjøringa og gir på når man nesten ute så man får en liten sleng.

 

Sånn tenker jeg at forskjellen er. Ingen fasit på det her men.

hvordan skal man legge ut rompa før svingen? jo! du legger opp en kontra....gjort i mange år i norge :) å så holder du slædd'n igjennom hele svingen....

 

at ræva kommer ved gasspådrag vil vel alltid hete ''å få sleng'' vil jeg tro :)

 

 

bare prøver å se ting fra alle kanter her så vi kan komme til enighet alle sammen om at sladding og drifting er temmelig likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

 

sett filmen Drift bibel?

der forklarer han at en av drifteteknikkene er å bruke brekket! ;)

 

Joda, er klar over det. Men det er nå en viss forskjell på å brekke i rundkjøringa og å bruke brekket i høye hastigheter, dvs kanskje 70-80km/t +.

Man kan vel kanskje si at drifting er mer ekstremt, og går litt lenger ( bokstavelig talt ) enn sladding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

 

Joda, er klar over det. Men det er nå en viss forskjell på å brekke i rundkjøringa og å bruke brekket i høye hastigheter, dvs kanskje 70-80km/t +.

Man kan vel kanskje si at drifting er mer ekstremt, og går litt lenger ( bokstavelig talt ) enn sladding...

 

så hvis jeg legger opp en sladd i 70-80, så heter det plutselig drifting??? :) :) :)

 

jeg gjør ikke dette for å være kvalm.

mer for at folk skal få litt begrep om hva det egentlig dreier seg om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett Kadetter som ligger konstant sidelengs uten veigrep rundt en bane, gjerne fire-fem stykk som bedriver dette etterhverandre i høyere hastigheter..

Unntaket er kanskje drift day i fjor, men jeg var ikke der, så jeg vet ikke om dette skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Jeg har aldri sett Kadetter som ligger konstant sidelengs uten veigrep rundt en bane, gjerne fire-fem stykk som bedriver dette etterhverandre i høyere hastigheter..

Unntaket er kanskje drift day i fjor, men jeg var ikke der, så jeg vet ikke om dette skjedde...

 

det er ikke snakk om hva du har sett eller ikke..det er snakk om hva som ER.

 

om man kjører 5 kadetter på bane som sladder i rekke etter hverandre i ''høyere'' hastighet...da er dette å drifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at sporten drifting er så mye mer ekstrem, og det går ut på litt mer enn å bare ligge bredt gjennom rundkjøringa. Det er en viss forskjell på en cosworth i langsvingen på Rudskogen, og en ivrig sjåfør nede i japan på bane. Det spiller ingen rolle om japaneren kjører en gammel kadett eller S14, forskjellen ligger i hvordan det blir gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Poenget er at sporten drifting er så mye mer ekstrem, og det går ut på litt mer enn å bare ligge bredt gjennom rundkjøringa. Det er en viss forskjell på en cosworth i langsvingen på Rudskogen, og en ivrig sjåfør nede i japan på bane. Det spiller ingen rolle om japaneren kjører en gammel kadett eller S14, forskjellen ligger i hvordan det blir gjort!

 

det er ikke hastighet det står på...

kun stilpoeng.

sier dem i japan....

 

teknikken er den samme....som det blir beskrevet i drift bibel.

 

er vel mest dekalene å at det er en japsebil som får folk til å si at DET er drifting og ikke sladding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har sladdet i alle år... først når en ny bilsport som kalles Drifting blir oppdaget er det plutselig det samme om man kaller det å sladde eller å drifte.

Når man kjører gris på landevei... kaller man det å kjøre WRC?

 

Originally posted by Håkon A

åleste i motorbørsen om at kenneth og fsr var pioneerer i drifting...

 

Regner med at de snakker om sporten.

Og da er det jo fakta at de er pioneerer på en måte.

De var første team, de var første som begynte å bygge/sette opp biler spesifikt for drifting.

Og hvertfall FSR har vel mye av skylden for at sporten har nådd norge nå.

At noen kjøper gamle dekk for å stille i Breisladden blir liksom ikke det samme som å være første skikkelige team i en ny bilsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår