psychoExtreme Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 kommer ikke under 1,5 l/mila, ved fin kjøring. Ligger problemet i gasseren eller hva? Sku tru det var v8-er. Helt til eg gir bånn gass, that is.uhhmmwhat? Siter Eg blir i godt humør av øl! Visste du at... -Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Har du uorginal gasser ? Det kan være andre ting, som sprukket gassermembra, feiljustert gasser ETC. Volvo er ganske bensinglad. Uorginal gasser er som oftest det som gjør at du kommer opp i 1.5-3 l / mila. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
psychoExtreme Skrevet Mai 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 har den zenit-gasseren med sort lokk. Den er da original? Siter Eg blir i godt humør av øl! Visste du at... -Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 vakum, pakninger, sprekk i innsug, falsk luft.. vanligste? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Altså, i B200K'n så skal det være Solex gasser, men jeg hadde Strömberg. En kar som har jobbet med stromberg gassera justerte den for meg, men fikk den ikke under liter på mila. Men, du må nesten google litt etter hvilken som er std på B21A. Jeg tror det er zenit... :) Og til mambo... 16v Datasprut og stoooooor turbo :) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Originally posted by ivers Altså, i B200K'n så skal det være Solex gasser, men jeg hadde Strömberg. En kar som har jobbet med stromberg gassera justerte den for meg, men fikk den ikke under liter på mila. Men, du må nesten google litt etter hvilken som er std på B21A. Jeg tror det er zenit... :) Og til mambo... 16v Datasprut og stoooooor turbo :) hehe bare å gi det til meg du :D men da blir det nok mere enn 200 ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 Svaret kalles injection :) Min B230F går på under 0,7 på langkjøring. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 Kjøp deg et overhalingssett til forgasseren, fås hos http://www.bcb.no til rundt 600kr eller hos Volvo til en liten formue... deretter tar du en CO-justering, 500kr hos Volvo, så er den nok tipp toppers igjen :) Sjekk også gjerne tenninga og stiften. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 sjekk pakninger, sjekk/ juster gasser... det koster ikke allverden... tar motoren inn falskluft?? hvordan er stifter, pluggledninger, plugger, luftfilter osv.... min b21a ligger på ca 1liter på mila på langkjøring, mens ligger man bredt SLUKER den sikkert 3liter... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 Som Vomaz sier så er gassermotorene til Volvo veldig glad i suppe. Du kommer nok over literen på langkjøring på en 2.3 liter. og hardkjøring så sluker den en god del mer. Er bare sånn store gassermotorer er. Justering kan hjelpe deg en god del, men gassere bruker mye mer bensin en injection.. er bare å svelge i seg.. (og skaffe seg statoil kort) :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 har nå fint klart 0,7 l på langkjøring med b230k solex gasser. 0.9 ca etter trimming. da er det pen kjøring vel å merke. klarte også fint 0.8 l med en b230a. b21a med campingvon brukte 1,4 l på mila. fikk aldri målt den uten vogna bak. og den var relativt tung.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 har en b230k som går på 0,8 på mila på langkjøring.. var litt plaget med denne.. har postet om det tidligere.. men det jeg fant ut var at choken faktisk hang litt på.. derfor supet han mye suppe.. men nå når choken er justert så går han som bare det.. :P Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 for at en volvo-motor skal gå ordentlig må nok alt være i orden, ja... man må sjekke det meste når man får problemer... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 er da ikke SÅ vanskelig å se over en volvomotor heldigvis da ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Originally posted by Mambo er da ikke SÅ vanskelig å se over en volvomotor heldigvis da ;) har ikke sagt at det er vanskelig i det hele tatt:) husk at det er jo en volvo-motor det er snakk om...;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg