Gå til innhold

Motor problemer......

Jarle_H

Anbefalte innlegg

Hei......lurer på om det er noen som kan hjelpe meg.

Jeg har en 91mod primera 2.0 slx (SR20Di motor) kjørt 160' nå.

for ca 2 uker siden merket jeg at gassen ikke virket i ett par sekunder av og til. tenkte ikke så mye på det, helt til det ble verre.....noen ganger stoppet den i kryss der jeg hadde cluthen inne. samtidig som gassen ikke reragertenår jeg drog på litt i oppoverbakker.....

tenkte meg til at de kanskje kunne være innsprøytningen/blandingen eller noe med sensorene til ECCS controllen......

I dag morgen så starte jeg bilen, men den stoppet med en gang igjen..............prøvde igjen men neida ....starta å stoppa etter 2 sec igjen...

noen som har noen tips om va det kan være ?? er helt hjelpesløs uten bil...........

takker for ett fint forum!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du pumpa starte når du vrir om tenninga?

Har nettopp hatt samme med min, det er vistnokk vanlig at pumpa på primera feiler etter 120-160k.

Du kommer til den under venstre bakseterygg:

IMG_8830.jpg

Det som skjer er at bensinen løser opp limet som fester kommutator-platene til rotoren og den slutter å fungere.

En original pumpe er dyr, 3300kr hos forhandler.

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vis det kommer en høy suss fra tanken når du tar av lokket så er det luftinga som er tett. så da blir det vakum i tanken og motoren klarer ikke dra til seg besin.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. har akkurat den tingen der, når jeg åpner bensin lokket så høres det ut som det kommet masse luft ut.

er dette noe som ikke skal være, eller kan det være fordi det er lite bensin igjen på tanken eller hva?

og hva kan dette forårsake av f.eks. motor problemer? f.eks. at den hakker og rykker mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Var ute å kjørte med bilen i dag. Så plutselig etter 5 min kjøring begynner bilen å fuske over 3000 rpm. Stopper etterhvert. Så finner ut at bilen bare går på 3 sylindre, den brukte også nesten 1/4 tank 2.5 mil? Noen som kan hjelpe meg?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider