acoupe Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 hei ! Nå har jeg prestert å klare å kantkjøre med felga mine :( Det oppsto en stygg ripe på en eik, og en litt mindre en på en annen. Er det noen mulighet for å få fjernet sånne riper ? Skal legge ut bilde av ripene i morgen så kan dere selv hvor se hvor mye det er. mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 enda en god grunn til å kjøpe felgene mine :D Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Originally posted by acoupe hei ! Nå har jeg prestert å klare å kantkjøre med felga mine :( Det oppsto en stygg ripe på en eik, og en litt mindre en på en annen. Er det noen mulighet for å få fjernet sånne riper ? Skal legge ut bilde av ripene i morgen så kan dere selv hvor se hvor mye det er. mvh stian gjett hvem det samme skjedde med i dag a.. Var riktignok ikke jeg som kjørte, men de nye felga mine blei oppripa !..surt ass.. Kvinner bak rattet sku vært straffa.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Her er en som har fiksa felga sine med bra resultat: http://www.pocketrocket.ca/vwtech_wheels.htm Bilder av alt + godt beskrevet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 tror felgen til sutars ikke er lakkert, men høyglanspolert alu. så tror ikke det blir det letteste og lakke om.. I dag var jeg ute og kjørte, stoppa ved uno-x for og fylle tanken..og jadda..hipp hipp hurra, truru ikke JEG klarte og touche den jævla kanten på pumpa..Det ironiske var at jeg kjørte borti på akkurat det samme sted på felgen som der den fra gårsdagen var..Blei heldigvis ikke den største saken da, men alikevel.. Så nå har jeg vaska stripene med rødsprit, og rubba og polert skaden, så det er ikke like synlig lengre.. Får ta dette som en lærepenge og la vær og parkere nærme kanter i fremtiden.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 var nede og fant sølv lakk og klarlakk og prøvde og fikse mine, og det ble faktisk UTROLIG mye bedre enn før.. Tok Før og etter bilder, som jeg legger ut senere i dag.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Skjønner ikke hvordan folk greier å kantkjøre jeg... Jeg har absolutt ikke de fineste og dyre felgene, men holder meg laangt unna kanter. Spesielt fortauskanter ved parkering. Det er snakk om å være litt våken og observant så slipper man sånt :) Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 har 13" stålfelger og har kjørt 9 måneder uten å kantkjøre... :D :D Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 hvis man har store felger med lavprofils, så er det lettere og kantkjøre enn med små felger med ballongdekk.. da er det bare dekka som tar for.. sånn blei det i allefall.. Synelig såvidt nærme, men fra 0,5 meter så er det ikke synelig.. Fornøyd! Før: Etter: Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 Er fort gjort å kantkjøre felger. Gjorde det selv jeg og på gamlebilen min. Og forrige eiern av nye felgene mine har visst klart å kantkjøre litt han også ser jeg... :rolleyes: Så da ikke så ille ut det der Mandel? Litt riper er det jo men.... Litt skal det være.. må være litt ripete så dem ikke ser helt nye ut.. hmz.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2004 nja helst ikke noe :D Ga den et lag til med klarlakk, og nå er det ikke synlig.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by wicky124 enda en god grunn til å kjøpe felgene mine :D Er jo litt glad i felga mine da...hehe:D Originally posted by mandel tror felgen til sutars ikke er lakkert, men høyglanspolert alu. så tror ikke det blir det letteste og lakke om.. Dem er lakkerte, men det er ikke vanlig lakkering. Husker ikke hva det heter men det dem gjør er å lakke med no sand aktige greier, og deretter smelter dem det de har tatt på. Litt dårlig forklart med fikk en lyn forklaring av en som jobber på Fyksen :D Det koster hvertfall MYE å få ordnet det på den måten. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 ja det er sant, er noe som heter Powder-coat. da kan man lage sånn krom-aktig effekt.. man sprayer magnetisk ladet lakk-støv på felgen, deretter bakes det i ovn, og da blir det en glatt overflate. Sinnsykt dyrt men sinnsykt fett.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 har sent sommerfelga mine til litauen.. rettes ut og lakkes opp.. inkl. frakt frem og tilbake.. ca 1000,- :) får dem om en ukes tid, bør være bra resultat :D 4 stk 7x18" som ikke var helt runde lenger.. ;) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg