Gå til innhold

kant-kjørt

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Nå har jeg prestert å klare å kantkjøre med felga mine :( Det oppsto en stygg ripe på en eik, og en litt mindre en på en annen.

Er det noen mulighet for å få fjernet sånne riper ?

Skal legge ut bilde av ripene i morgen så kan dere selv hvor se hvor mye det er.

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

hei !

Nå har jeg prestert å klare å kantkjøre med felga mine :( Det oppsto en stygg ripe på en eik, og en litt mindre en på en annen.

Er det noen mulighet for å få fjernet sånne riper ?

Skal legge ut bilde av ripene i morgen så kan dere selv hvor se hvor mye det er.

mvh

stian

gjett hvem det samme skjedde med i dag a..

Var riktignok ikke jeg som kjørte, men de nye felga mine blei oppripa !..surt ass..

Kvinner bak rattet sku vært straffa..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror felgen til sutars ikke er lakkert, men høyglanspolert alu.

så tror ikke det blir det letteste og lakke om..

I dag var jeg ute og kjørte, stoppa ved uno-x for og fylle tanken..og jadda..hipp hipp hurra, truru ikke JEG klarte og touche den jævla kanten på pumpa..Det ironiske var at jeg kjørte borti på akkurat det samme sted på felgen som der den fra gårsdagen var..Blei heldigvis ikke den største saken da, men alikevel..

Så nå har jeg vaska stripene med rødsprit, og rubba og polert skaden, så det er ikke like synlig lengre..

Får ta dette som en lærepenge og la vær og parkere nærme kanter i fremtiden..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har store felger med lavprofils, så er det lettere og kantkjøre enn med små felger med ballongdekk..

da er det bare dekka som tar for..

sånn blei det i allefall..

Synelig såvidt nærme, men fra 0,5 meter så er det ikke synelig..

Fornøyd!

Før:

Fq.jpg

Etter:

Etter_resized.jpg

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fort gjort å kantkjøre felger.

Gjorde det selv jeg og på gamlebilen min.

Og forrige eiern av nye felgene mine har visst klart å kantkjøre litt han også ser jeg... :rolleyes:

Så da ikke så ille ut det der Mandel?

Litt riper er det jo men....

Litt skal det være.. må være litt ripete så dem ikke ser helt nye ut.. hmz.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

enda en god grunn til å kjøpe felgene mine :D

Er jo litt glad i felga mine da...hehe:D

Originally posted by mandel

tror felgen til sutars ikke er lakkert, men høyglanspolert alu.

så tror ikke det blir det letteste og lakke om..

Dem er lakkerte, men det er ikke vanlig lakkering. Husker ikke hva det heter men det dem gjør er å lakke med no sand aktige greier, og deretter smelter dem det de har tatt på. Litt dårlig forklart med fikk en lyn forklaring av en som jobber på Fyksen :D

Det koster hvertfall MYE å få ordnet det på den måten.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider