Gå til innhold

Annlegg i båt.

Ranger emnet

AMPFILER

Anbefalte innlegg

jeg veit dette er bilstereo men .. om jeg får lov til å spørre så lurer jeg på om ossen annlegg jeg skal sette i båten min (skjærgårdsjeep) trenger da Cd spiller, og det som må til.

så lurer på om det går ann og ikke bruke "vantette" høytalere men bruke en finmasket grill foran høytalerne så regn ikke kommer igjennom?

Hvilken høytaler(e) og hva trenger jeg?

ikke la det bli så veldig dyrt men kom med forslag ;)

Mvh Haavard

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere forskjellige merker av både spillere og høyttalere som er beregnet for bruk i båt. De er ikke vanntette i vanlig forstand, men "sprutsikre". Det vil si at de tåler å bli fuktige, men kan ikke legges i en bøtte med vann :D

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Jan Kenneth.

Hvordan går det med den karen ?? Har de rosa skoboksene dine tørket enda ? :D :D

Kommer du på noen treff i år.... med Galanten ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

Hey Jan Kenneth.

Hvordan går det med den karen ?? Har de rosa skoeskene dine tørket enda ? :D :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

Hey Jan Kenneth.

Hvordan går det med den karen ?? Har de rosa skoboksene dine tørket enda ? :D :D

Dessverre.... Skulle gjerne kommet på et treff med en bil, men det må vere en bil som er realistisk å oppnå noe med. Galanten er så vanlig at den tiltrekker seg null oppmerksomhet vil jeg tro (i alle fall hvis du ser bort fra blinklysene fra USA-modellen, neonlyset innunder, stereoen, tv'en, dvd'en, og den totale ombyggingen bak). :D

MAZDAEN derimot!!!! :D

Eller den nye (...1975...) TOYOTAEN!!!! :D

Det hadde vært no'!!! Hohoho!!!!! :op

Litt mer seriøst så må jeg i alle fall gjøre et eller annet med det meste på bilen før det er noe vits å stille den ut noe sted. ;)

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

har jo også vanntette suber da. eller 6x9"

her kan du se alle marine tingene jeg selger http://www.pyleaudio.com/bcategory.asp?brand=pyle&cat1=Marine+Audio

Kult. hvor får man kjøpt noe sånnt?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

hos meg på sound pressure i Lillestrøm

Har dere subbene også?

Hvilke subber har dere i så fall? til hvilken pris?

anbefaling til forsterker?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke fått alt inn på lager enda, men alt skaffes i løpet av kort tid. bare si hva du vil ha så skaffer jeg det. viss du bare skal drive suben så holder det jo med to kanalern, men viss du skal drive et sett høytalere i tilleg så tar du 4 kanalern. skal finne priser til deg i morra jeg. er vist blitt populært dette med lyd i båt. har hatt mange innom for å kikke i det siste

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke bruke marinehøytalere i båten min når jeg byggde i den, dette av den enkle grunn at alt jeg hørte av marinehøytalere spillte mye dårligere enn vanlighøytale og kostet det dobbelte. Nå hadde jeg riktignok en 14 fot med dekk og vindskjerm, men de 3 årene jeg hadde båten hadde jeg ikke problemer med noen noen av høytalerene, hadde to 6X9 som stod under dekk og disse var 5 år gamle når jeg solgt båten og spillte fortsatt toppers.

nå byner dette å bli et par år siden da, så er jo muligheter for at marinehøytalerne har kommet seg betraktelig, ser jo at flere seriøse merker har kommet på markedet.

prøver ikke å si at du ikke burde velge marinehøyt hvis noen oppfattet det sånn, ville bare dele min erfaring.

PS. Anlegg i båt er veldig gøy! :)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWfanatic

Jeg valgte å ikke bruke marinehøytalere i båten min når jeg byggde i den, dette av den enkle grunn at alt jeg hørte av marinehøytalere spillte mye dårligere enn vanlighøytale og kostet det dobbelte. Nå hadde jeg riktignok en 14 fot med dekk og vindskjerm, men de 3 årene jeg hadde båten hadde jeg ikke problemer med noen noen av høytalerene, hadde to 6X9 som stod under dekk og disse var 5 år gamle når jeg solgt båten og spillte fortsatt toppers.

nå byner dette å bli et par år siden da, så er jo muligheter for at marinehøytalerne har kommet seg betraktelig, ser jo at flere seriøse merker har kommet på markedet.

prøver ikke å si at du ikke burde velge marinehøyt hvis noen oppfattet det sånn, ville bare dele min erfaring.

PS. Anlegg i båt er veldig gøy! :)

Nå har det jo seg jo slik att jeg har en skjærgårdsjeep da. ellers med den andre båten jeg har hatt( speedbåt ps: til salgs) har jeg jo hatt en 15 tommer foran under dekk plus 2 6x9 tommere.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider