Gå til innhold

Nivåregulering?

Ranger emnet

Fridjow

Anbefalte innlegg

På bilen min er det automatisk nivåregulering bak. hadde tenkt til og senke den, så jeg ringt chrico og spurte hvordan det ville gå med tanke på nivå regulringen.

Ingen der hadde noen som helst peiling!

Noen mente det ville gå helt fint, andre mente det ville bli problemer.

Har ikke råd til dempere med en gang så planla og kjøpe fjærer først, tenkte demperne jeg har nå ville holde til jeg fikk byttet.

Noen som har et godt svar?

Og hvilket senkesett burde jeg sattse på?

Hvilken fohandler ville du brukt?

vurderer eventuelt og spare til justerbart, men har hørt at disse har kort levetid?

syns punkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senka min tidligere S4 med nivåregulering, og det var endel jobb...Jeg valgte å fjerne hele driten, og det medførte ombygging av fester til fjørbein bak, blending av hydraulikkslanger osv...

Men det er mye enklere hvis du vil beholde nivåreguleringen;

Foran er det ikkenoe problem, ettersom bilen kun har regulering bak (Går ut ifra at det samme gjelder din?!).

På Audi er det mulighet for å justere "nivåføleren" som sitter midt under bilen ved bakakslingen. Dette er kjempeenkelt, det er bare å justere til ønsket høyde. (Selvforklarende når du ser det..)

Vet ikke om det er like enkelt på Opel...

NB! Husk å slakke/skru til foringene på hjulopphenget etter senking, ellers blir disse ødelagt etter kort tid...

Yihaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TOP GUN

Jeg senka min tidligere S4 med nivåregulering, og det var endel jobb...Jeg valgte å fjerne hele driten, og det medførte ombygging av fester til fjørbein bak, blending av hydraulikkslanger osv...

Men det er mye enklere hvis du vil beholde nivåreguleringen;

Foran er det ikkenoe problem, ettersom bilen kun har regulering bak (Går ut ifra at det samme gjelder din?!).

På Audi er det mulighet for å justere "nivåføleren" som sitter midt under bilen ved bakakslingen. Dette er kjempeenkelt, det er bare å justere til ønsket høyde. (Selvforklarende når du ser det..)

Vet ikke om det er like enkelt på Opel...

NB! Husk å slakke/skru til foringene på hjulopphenget etter senking, ellers blir disse ødelagt etter kort tid...

Yihaa!

men jeg må vel bytte fjører bak fordet?

hvis jeg beholder nivåreguleringen?

Er det hydraulikkiske dempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TOP GUN

Hvis du skal ha den veldig lav, er det nok ingen utvei...da må fjørene byttes...

Men den vil bli endel lavere kun med nivåregulering, sjekk under bilen hvor vrient det er å justere nivået, så kan du jo teste det..?!

På Audi er det iallefall rimelig enkelt..

_A_:)

skal sjekke, hvor mye kunne du senke din bare på nivå reguleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider