Gå til innhold

Melde folk som fortsatt har rød årsavgift merke (2003)?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann

Vi er nesten halvveis i 2004, men enda ser jeg biler med rødt årsavgift oblat. Og jeg må si det irriterer meg at noen skal snike seg unna når jeg selv har betalt alle 2700 (ca.) det koster for å få et gult. Er det noe sted en kan "anmelde" de som ikke har klart å betale inn dette enda? Hva er deres synspunkter på saken?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ThaBoZZ

Passe på seg selv?:rolleyes:

Ikke ha alle har råd til og betale avgiften før fristen, og før bilen blir begjært avskiltet får du purring med ny frist...

Enten har du råd til å ha bil eller så har du ikke. Jeg har ikke spesielt god råd og tjener ikke så veldig mye penger. Årsavgift er vel det siste jeg har lyst til å bruke penger på, men jeg MÅ og den kommer til samme tid hvert år så det er ikke akkurat noen overraskelse som en ikke hadde regnet med.

Poenget var ikke å kjøre rundt for å lete etter folk med røde oblater, men senest når jeg parkerte istad sto det en ulovlig parkert bil med et rødt oblat like utenfor der jeg bor. Jeg mente heller ikke at politiet skulle belemmes med det, men at en sendte en melding/mail el. et sted så eieren kunne fått en purring.

En liten digresjon fra dette emnet:

Bileiere i England som kjører uten forsikring er skyld i at de som faktisk betaler forsikring må betale ca. 500,- mer årlig enn om alle hadde vært lovlydige...

(Fra siste Max Power)

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Enten har du råd til å ha bil eller så har du ikke. Jeg har ikke spesielt god råd og tjener ikke så veldig mye penger. Årsavgift er vel det siste jeg har lyst til å bruke penger på, men jeg MÅ og den kommer til samme tid hvert år så det er ikke akkurat noen overraskelse som en ikke hadde regnet med.

Poenget var ikke å kjøre rundt for å lete etter folk med røde oblater, men senest når jeg parkerte istad sto det en ulovlig parkert bil med et rødt oblat like utenfor der jeg bor. Jeg mente heller ikke at politiet skulle belemmes med det, men at en sendte en melding/mail el. et sted så eieren kunne fått en purring.

En liten digresjon fra dette emnet:

Bileiere i England som kjører uten forsikring er skyld i at de som faktisk betaler forsikring må betale ca. 500,- mer årlig enn om alle hadde vært lovlydige...

(Fra siste Max Power)

Du burde definitivt få deg en hobby.

Folk med røde oblater har ikke kjøreforbud, først blir det sendt ut purringer. Blir derimot ikke den nye fristen overholdt, ja da kjører dem på lykke og fromme.

Nei, pass heller dine egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Heisann

Vi er nesten halvveis i 2004, men enda ser jeg biler med rødt årsavgift oblat. Og jeg må si det irriterer meg at noen skal snike seg unna når jeg selv har betalt alle 2700 (ca.) det koster for å få et gult. Er det noe sted en kan "anmelde" de som ikke har klart å betale inn dette enda? Hva er deres synspunkter på saken?

Idiotisk... hvis du tenker sånn, så må du jammen meg anmelde flere enn de som ikke kjører med oblat:rolleyes: f.eks STATEN...

snike seg unna?.. dems egne problemer!!.. noe ikke du skal bry deg om.. sladrehank skal selv ha bank;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Idiotisk... hvis du tenker sånn, så må du jammen meg anmelde flere enn de som ikke kjører med oblat:rolleyes: f.eks STATEN...

snike seg unna?.. dems egne problemer!!.. noe ikke du skal bry deg om.. sladrehank skal selv ha bank;)

Må nok si meg enig her altså.. Blir i bunn og grunn deres eget problem,selv om det kan være fryktelig frustrerende!

Vi må heller konsentrere oss om at vi selv får til å betale innen fristen..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i helvete skal du det?...

faen at det seriøst finnes så tette folk i hodet!

MANGE! får oblatne sine for seint!

Jeg pleier å få mine oblater en gang i juli- sept. avhengig av hvor trege dem er

AT DU betaler 2700kr er ditt problem. og ingen prøver å snike seg unna.

HVorfor skulle du gidde å anmelde folk?... Herregud for en tett person du er...

SKal jeg gidde å anmelde deg for å kjøre rundt med slitte dekk, etter all burning?..

PASS PÅ DERE SELV!!!!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by porsche_dude

bare plukk av skilta og dropp dem i en postkasse nær deg thumpsup

så legger du en lapp på frontruta til eieren "jeg sponser ikke deg"

en jævla hverdagshelt ville jeg såfall kalle deg!!

SÅnne som går langs veikanten og venter på biler som passerer litt for forbi så du kan se stygt på dem og vifte med arma for å vasle om at dem skal kjøre UNDER fartsgrensa...

Få dere et liv folkens.....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med saken å gjøre om folk har råd eller ikke til å betale årsavgiften. men mange mottar denne dritten seint!

At DU sponser andre er bare reint piss. og viser hvor lite vett du egentlig har i huet!

Siden når begynte du å betale andres årsavgift og oblater?...

nei.... enda engang.. get a friiken hobby!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

en jævla hverdagshelt ville jeg såfall kalle deg!!

SÅnne som går langs veikanten og venter på biler som passerer litt for forbi så du kan se stygt på dem og vifte med arma for å vasle om at dem skal kjøre UNDER fartsgrensa...

Få dere et liv folkens.....

ironi..... :D thumpsup

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider