Gå til innhold

Melde folk som fortsatt har rød årsavgift merke (2003)?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Originally posted by TurboKnut

'

At noen lurer seg unna med årsavgiften synes jeg for så vidt er "greit" og det hadde jeg aldri brydd meg om.

MEN - oblatene kan også skyldes manglende FORSIKRING.

Da synes jeg det er HELT GREIT at disse bilene mister skiltene sine.

Om jeg visste at naboen min hadde kjørt uten forsikring på bilen sin - ja da hadde jeg tatt en telefon..... Synspunkter på det mottas med takk....

Det er vel størst sjanse for att de som ikke kjører med gyldig oblat har manglende forsikring på bilen, siden staten nå krever inn manglende betalt årsavgift gjennom namnsmannen...

Edit: Og også manglende Eu godkjennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Slim!

Poenget var ikke å kjøre rundt for å lete etter folk med røde oblater, men senest når jeg parkerte istad sto det en ulovlig parkert bil med et rødt oblat like utenfor der jeg bor. Jeg mente heller ikke at politiet skulle belemmes med det, men at en sendte en melding/mail el. et sted så eieren kunne fått en purring.

De blir nok ikke glemt skal du se.. Staten passer nok godt på at dem får purring.. Dette er ikke noe du skal bry deg om. Anbefaler deg å finne en annen hobby enn å leke "oblatpoliti". Kanskje du skulle prøvd deg på en karriere som parkeringsvakt...? :rolleyes:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vi er nesten halvveis i 2004, men enda ser jeg biler med rødt årsavgift oblat. Og jeg må si det irriterer meg at noen skal snike seg unna når jeg selv har betalt alle 2700 (ca.) det koster for å få et gult. Er det noe sted en kan "anmelde" de som ikke har klart å betale inn dette enda? Hva er deres synspunkter på saken?

Har det kommet oblater? Jeg har ikke fått ennå, selv om alt er betalt som det skal.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å drit deg ut drs.

2005 oblatene er blåe!

Kan du noe som helst eller? Rekkeølge er Rødt Gult Blått!

I år er dem gule. neste år blå! Og dem er i gang med å sendes ut alt. en kompis har blå oblater.

så forresten 2 andre biler i dag på gata med dem.

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vi er nesten halvveis i 2004, men enda ser jeg biler med rødt årsavgift oblat. Og jeg må si det irriterer meg at noen skal snike seg unna når jeg selv har betalt alle 2700 (ca.) det koster for å få et gult. Er det noe sted en kan "anmelde" de som ikke har klart å betale inn dette enda? Hva er deres synspunkter på saken?

Du kommer vel til å bli en slik gammal jubb som ikke har noe bedre å gjøre om dagene enn å sitte å tyste og spionere på folk. Hvis folk ikke gidder å betale årsavg. er det greit for meg! De får sin straff hvis de blir oppdaga, og hvis de greier å snyte staten for en par kroner, så bra for dem.... nOOb

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du stakkar kommer til å bli en stakkars gammel jubb som ikke skjønner noen ting. Nå gidder jeg for faen ikke quote meg selv lenger. Les posten før du skriver noe. Hadde du gjort det hadde du sett hva jeg hadde skrevet og at dette bare var en tilfeldig rant jeg skrev for å få fram folkets meninger.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Hva med å heller melde homsene som kjører med tåkelys og nærlys sammen?

Nå blir/er det heldigvis såpass lyst at det ikke utgjør så stor forskjell, men det er egentlig ingen unnskyldning.

Du tror politet har kapasitet/interesse til/av det?

Nei, heldigvis ikke.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

slutt å drit deg ut drs.

2005 oblatene er blåe!

Kan du noe som helst eller? Rekkeølge er Rødt Gult Blått!

I år er dem gule. neste år blå! Og dem er i gang med å sendes ut alt. en kompis har blå oblater.

så forresten 2 andre biler i dag på gata med dem.

Som sagt, jeg tok en tlf til Biltilsynet og det var beskjeden jeg fikk.

Så rull inn leppa di du.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider