Sveinung Kristiansen Skrevet August 5, 2022 Rapporter Share Skrevet August 5, 2022 Jeg har montert dette Hevesettet https://bgnorshop.no/i5451257 Fra BGnor as. Har også skjermbreddere fra Fjallasport https://www.fjallasport.is/product/nissan-d22/ De skal være TUV godkjente. Hvordan går jeg frem for å få dette godkjent i vognkortet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet August 6, 2022 Rapporter Share Skrevet August 6, 2022 Min erfaring: normalt så krever SVV dokumentasjon på heve/senkesett at det er godkjent for kjøretøyet (akselaster etc)samt at det nylig er utført og dokumentert en 4-hjulskontroll . Er dette i orden så er det bare å stikke innom på drop-in hos SVV så tar de en enkel kontroll av monteringen og måler ofte høyde til skjermkant og så skriver info inn i vognkortet. Skjermbreddere er vel noe av det samme vil jeg anta, er de dokumenterte så skrives de inn i vognkortet. Husk at de mest sannsynlig kommer til å be om dokumentasjon på felger/dekk også om dette ikke er originalt (innpress, sporvidde, rulleomkrets etc) bytt ut til originalt om du ikke har/skaffer dokumentasjon. Tøff bil, Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung Kristiansen Skrevet August 6, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2022 39 minutter siden, xr4ti skrev: Min erfaring: normalt så krever SVV dokumentasjon på heve/senkesett at det er godkjent for kjøretøyet (akselaster etc)samt at det nylig er utført og dokumentert en 4-hjulskontroll . Er dette i orden så er det bare å stikke innom på drop-in hos SVV så tar de en enkel kontroll av monteringen og måler ofte høyde til skjermkant og så skriver info inn i vognkortet. Skjermbreddere er vel noe av det samme vil jeg anta, er de dokumenterte så skrives de inn i vognkortet. Husk at de mest sannsynlig kommer til å be om dokumentasjon på felger/dekk også om dette ikke er originalt (innpress, sporvidde, rulleomkrets etc) bytt ut til originalt om du ikke har/skaffer dokumentasjon. Tøff bil, Lykke til. Dekkene ja.. Det er 33" har 31" også. Som vinterdekk har jeg normale dekk. Men jeg tenker å sette pigg i ett av settene med knastedekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg