Signummann Skrevet August 18, 2022 Rapporter Share Skrevet August 18, 2022 Ja, det er jo ganske normalt med røyk fra eksos, men IKKE sånn som dette. Det var under en ferietur til Kristiansand jeg under en forbikjøring plutselig kjente at jeg ikke fikk mer turtall på bilen, og det røyk noe forferdelig fra bilen, så mye at jeg lurte på om hele bilen som til å si takk for seg. Men etter en kilometer ga dette seg, men det kom noen lys på i dashbordet. Lyset for partikkelfilter, servicelyset, samt motor lyset blei tent, de to førstnevnte slulkket ganske umiddelbart, men motorlyset var på helt til Kristiansand. Bilen gikk helt normalt, men jeg var veldig forsiktig med å gi mye gass, da jeg var redd dette kunne skje igjen. Men detr jeg lurer på, hva kommer dette av, er det på tide å se seg om etter ny bil, da dette er et tegn fra bilen at nå er det snart slutt. Eller var det bare partikkelfilteret som renset seg selv. Med vennlig hilsen KH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 18, 2022 Rapporter Share Skrevet August 18, 2022 Røyk kom sikkert fra oppstartet regenerering av DPF. Prosess sikkert avsluttet pga noe galt og en diagnose vil nok gi bedre svar. Uansett, lyser lampe for motorfeil så er diagnose det eneste fornuftige å begynne med. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg