Gå til innhold

golf 2 vr6

Ranger emnet

911ruf

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by 911ruf

har en slik på hånda,komplett ombygd,men mangler godkjenning,noen som har/vet om tuv papirer for godkjenning??

Du må til tyskland å få den godkjent. Det nytter ikke å få lånt seg en Tüv godkjenning fra en annen bil. Hver bil må godkjennes for seg selv, som jeg har oppfatta det!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jooey

og etter hva jeg har forstått..er dette MEEEGET dyrt...

Tüv godkjenning er ikke meget dyrt... dvs det kommer an på hva du legger i meget dyrt...

Problemet er at de fleste tyske firmaer som driver med dette utfører kun tüv på ombygginger de utfører selv.

Men det er noen som godkjenner biler som de ikke har bygget selv... koster deg vel rundt 5k

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Tüv godkjenning er ikke meget dyrt... dvs det kommer an på hva du legger i meget dyrt...

Problemet er at de fleste tyske firmaer som driver med dette utfører kun tüv på ombygginger de utfører selv.

Men det er noen som godkjenner biler som de ikke har bygget selv... koster deg vel rundt 5k

ikkje værre? jeg har hørt både 30 og 50 tusen..

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV i Tyskland godkjenner dette på strak arm hvis det lukter seriøst bygg... Skaff deg prøveskilter og tyske 2dagers og kjør bilen ned. Så får du testa den samtidig. Selv har jeg røde metallskilter til slike formål, men klister funker det og i hele Skandinavia. Det koster ikke 50 laken å kjøre gjennom Danmark vet du... Det som koster er kw avgifter dersom skallet ikk kom til Norge før 01.01.96. Da svir du fort av en del unødvendige sedler.........

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

TÜV i Tyskland godkjenner dette på strak arm hvis det lukter seriøst bygg... Skaff deg prøveskilter og tyske 2dagers og kjør bilen ned. Så får du testa den samtidig. Selv har jeg røde metallskilter til slike formål, men klister funker det og i hele Skandinavia. Det koster ikke 50 laken å kjøre gjennom Danmark vet du... Det som koster er kw avgifter dersom skallet ikk kom til Norge før 01.01.96. Da svir du fort av en del unødvendige sedler.........

karosseriet er reg i 86 så det byr ikke på prob,var innom biltilsynet og di sa at jeg kunne få det godkjent hvis jeg fikk papirer på at motoren var strupet på under 160hk,likt g60,da skulle det gå i orden,hmm,høre med bjørnstad bil el noe da...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jævla merkelig ut... Vekt har jo LITT å si hvis det er bremser de triger på.... Skjønner meg aldri på det tilsynet altså... Heeeeelt forskjellig alt etter hvem du snakker med der! Men greit nok... Du var jo heldig med dem!! :) Må nesten gratulere! :)

PS: Det er ikke årsmodell på karosseriet som må være pre96 men dato for ankomst norsk grense! Men den er sikkert ikke importert...?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Hørtes jævla merkelig ut... Vekt har jo LITT å si hvis det er bremser de triger på.... Skjønner meg aldri på det tilsynet altså... Heeeeelt forskjellig alt etter hvem du snakker med der! Men greit nok... Du var jo heldig med dem!! :) Må nesten gratulere! :)

PS: Det er ikke årsmodell på karosseriet som må være pre96 men dato for ankomst norsk grense! Men den er sikkert ikke importert...?

er jo komplett 5 bolt vr6 understell og alt er flyttet over da:)

får håpe det går i orden da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du golfen til maniac?

Mye gav du for den? Hvis det er lov til å spørre om det?

Hva skal alle med den jævla gokjenninga for????????

Drit i om den er godkjent med det understellet og motoren som står i. Bare send den på Eu kontroll på et verksted og få den eu godkjent!

Greit kjipt hvis du kræsjer og dreper noen folk, men er du så dum så er det din egen feil!

Drit i godkjenning! Kjør på! Ikke si at noe er gjort med den bare lever den! Bare ikke på biltilsynet!

Herregud altså! Folk som lurer på om man må godkjenne automatisk bakluke åpner som er ettermontert! HELLO!!!!!!!! HVEM BRYR SEG!!!!!!

GODKJENNING TIL HELVETE! NORGE ER ET PISSLAND! Er ikke lov til å gjøre noe som helst, men sier man ikke noe som helst er det heller ingen som helst som bryr seg!!

Greit nok sikkert mange som synes dette var et useriøst innlegg, men jeg mener det seriøst! Med en ørliten klype salt da! :P

Just trying too make my point!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Kjøpte du golfen til maniac?

Mye gav du for den? Hvis det er lov til å spørre om det?

Hva skal alle med den jævla gokjenninga for????????

Drit i om den er godkjent med det understellet og motoren som står i. Bare send den på Eu kontroll på et verksted og få den eu godkjent!

Greit kjipt hvis du kræsjer og dreper noen folk, men er du så dum så er det din egen feil!

Drit i godkjenning! Kjør på! Ikke si at noe er gjort med den bare lever den! Bare ikke på biltilsynet!

Herregud altså! Folk som lurer på om man må godkjenne automatisk bakluke åpner som er ettermontert! HELLO!!!!!!!! HVEM BRYR SEG!!!!!!

GODKJENNING TIL HELVETE! NORGE ER ET PISSLAND! Er ikke lov til å gjøre noe som helst, men sier man ikke noe som helst er det heller ingen som helst som bryr seg!!

Greit nok sikkert mange som synes dette var et useriøst innlegg, men jeg mener det seriøst! Med en ørliten klype salt da! :P

Just trying too make my point!

Det hender jo at man er uheldig og blir stoppet i teknisk kontroller der man kan være pirkete, og jeg for min del vil no ha alt godkjent på bilen min, for da er no alt på stell, men men, er en grunn til at det finnes regler for ditt og datt, og det er for at enkelte bygger og styrer sånn med bilene og ikke tenker et sekund på sikkerhet.....

og ja dette var et Useriøst innleg syns jeg da.. men men...

skal no hvertfall ikke kjøpe bil av deg nei....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

G60 sikkert :)

Og hvorfor måtte motoren strupes til 160 hk???? bremsene er jo like store på Golf 2 G60 som på Golf 3 VR6, og dessuten får en jo en spesial edition G60 utgave med 200 el 210HK så hestene i seg selv sku vell ikke være noe problem.....

Men har hørt at det er en del som sier at bilen blir for fram tung til å bli godkjent i detta landet her......

noen som vet dette med sikkerhet?

Noen som vet om en Golf II VR6 som er godkjent i dette landet her....

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider