Gå til innhold

Gasser bygg

Ranger emnet


Mortenaaslund

Anbefalte innlegg

Svar på generelt grunnlag; Skal man ha en hverdagsbil som drar (som originalt) på lavere turtall bør durasjon være et sted mellom 266-276 grader og lobeseparasjon ikke under 110 grader. 

Bruker man f.eks. to Weber DCOE 45 så blir motor nokså altspisende hva kam angår, er mest mulig effekt målet så gjerne opptil 288 graders durasjon og lobeseparasjon 108-110 grader. Noe mer enn dette er bortkastet da flow i topp og eksos vil være en flaskehals. Selv med portet topp og grenrør vil sådan kam være mer enn hissig nok - vil også gjøre at kam og 45-gassere kommer mer til sin rett.

Når det gjelder ventilløft så velg kam med løft inntil det maksimale ventilfjærene tåler (pga coil bind).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår