Gå til innhold

RAID Max Flow Luftfilter..

Ranger emnet


TOP GUN

Anbefalte innlegg

uhm, er vel ikke spesielt med disse da?

finnes jo mange 'cold air'.. altså, du kan bygge cold air til din originale filterboks...

 

i samsvar med konisk filter så blir det jo bra, men noe riski hvis du kjører mye på grusvei/våt vei (og ikke har 'sokk')...

 

prinsippet luftinntak fra frontfanger er ikke noe nytt...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kittet fra RAID er akkurat likt det RAMAIR har, dette heter også max flow.

 

Kosta vel ca. 1900 ,- ( synes dette er litt stivt i forhold til hva du får)

 

Jeg har RAMAIR max flow på min A3 1.8TQ og er fornøyd.

( har ikke hatt problemer med LMM enda )

 

Det ser bra ut, men er no "jalla" med det innsugsrøret som er med, passer ikke helt over den store blanke "sylinderen" filteret ligger i ( visst du skjønner ) , ser ikke helt fint ut heller.

 

Regner med at du kanskje også skal ha dette på en 1.8T og du suger da luft fra hjulbuen slik som den orginale filterboksen gjør.

Men også her er det litt tilpassingsproblemer. Hullet som går ut i skjermen er ovalt, mens selve røret er rundt. Så det blir ikke helt tett der med denne løsningen, men funker greit med tanke på varmluft og støv.

 

Lyden blir forresten litt mer sinna :D

 

Skulle jeg kjøpt filter i dag hadde jeg nokk muligens gått for en annen løsning som er bedre tilpasset bilen, muligens et K&N i57 kit eller JR kit..

 

Håper du finner ut av det..

 

MVH

Bjørn B S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK..Har et sett på gang til ca. 1000kr og vurderer å slå til...

Skal ha det på en Golf Tdi-Gti PD.

 

Skulle vel ikke være noen risiko for å få motoren full av dritt og vann så lenge en tar inn luft under motoren et sted..

(Bare ikke direkte fra fronten...?!?)

Så lenge man kan tyne ut noen ekstra hester, og få fetere lyd på kjøpet, er det jo et must!!;) :op :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær forsiktig med hvor lavt du setter det "sugerøret" ditt :)

 

En kompis som har en senka bil kjørte røret sitt litt for lavt.. og plumpa bilen igjennom en litt for stor vanndam.. da slokna jævern etter å ha sugd inn ca. 3l vann i systemet..

 

;)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo å gjøre noe som dette da, suger luften rett inn imotoren.

70ramair.jpg

Eller som denne:

70_form_front1.jpg

 

Virker fint på min bil. :) Men blir vell et rør system av uante dimesjoner på en ny bil med innsprut.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår