Gå til innhold

meir kraft i VR6 motoren !!?

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

kan noen si meg noen enkle inngrep som gjør at jeg får mere HK utav 2.8 vr6 motoren!!!? bortsett fra turbo da ..hehe det kommer senere..

tenkte på mere som luft filter K&N f.eks

strakrør (ta bort kattalysatoren f.eks)

slike ting..hvor mye ekstra hester er det å hente der...

PS! om jeg skifter til høyere oktan skal det gi mere HK sier noen

hva utgjør det på en VR6 motor??

tusen takk karer for et glimerende forum ;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6 motoren vil bare ha 98... anbefaler deg å kjøre på 98 oktan... hvis du lester dataen på motoren står det faktisk at motoren er 10 nm mere mår den får 98 oktan...

konisk filter hjelper ikke så mye men du får skikkelig.. men husk å sette opp varme skjold så det ikke ligger å super varm luft fra motoren... å fjerne katten hjelper vel litt på høyere turtall...

chiping kan også hjelpe til men ikke regn noe stor økning på en vanlig suge motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thanx man..får se ka e finn på da ....u never know..

skal montere turbo kit da , men det bli ikke no nei, og det bli evt .seinare en gang....får se.

men du kjøre bare på 98 oktan...alså..hm ja men det er ikke dumt..best det ;)

ellers da..noen modifiseringer som blir litt schtilig da...?

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

VR6 motoren vil bare ha 98... anbefaler deg å kjøre på 98 oktan... hvis du lester dataen på motoren står det faktisk at motoren er 10 nm mere mår den får 98 oktan...

konisk filter hjelper ikke så mye men du får skikkelig.. men husk å sette opp varme skjold så det ikke ligger å super varm luft fra motoren... å fjerne katten hjelper vel litt på høyere turtall...

chiping kan også hjelpe til men ikke regn noe stor økning på en vanlig suge motor...

tøm PM boksen din...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konisk filter er ett must... kjempe rå lyd av det... effektanlegg kan du heller ikke regne med noe store effekten av.. men det høres ut som det går fort...

enn kompis av meg har en VR6 med supersprint grenrør portet topp, hvassere kammer og chip.. den er betydligere sprekere en min. og med komplett supersprint effekt anlegg med grenrør høres den ut som en audi femmer.. heheh

turbo konvertering blir vel ganske dyrt, driver å bygger litt forsiktig og forsker meg litt frem.. men det blir ikke gjort noe før til vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm hørtes gromt ut da med portet topp og hvassere kam og alt...hmm fett..skal se ka det blir til, begynner i det små og kjører på med div..bilen går jo ikke akkurat DÅRLIG da som orginal akkurat ;) ...ganske syyyyyk lyd ja...

var innom powerzone.no og kikket på div.styling, front og bakspoiler som er presantert øverst i sine kategorier er noe jeg vil ha tak i ...sinnsykt frekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider