BimmerFanatic Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Begynner å bli lei blodslitet med poleringsduk og skjoldete resultat, og har nå bestemt meg for å kjøpe en brukbar poleringsmaskin som både kan lette arbeidet og bedre finsishen. Har tidligere prøvd en billig-utgave fra Torshov Bilrekvisita, men denne gikk i søpla etter 10 minutter... Er det noen som vet hvor man kan få tak i slikt, og som evt. har noen erfaringer/anbefalinger å dele? Går det f.eks. an å benytte en eksentrisk slipemaskin med variabel hastighet (så man ikke brenner opp lakken) eller finnes det andre og bedre alternativer? Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Nå er ikke jeg en ekspert på det her området, men skulle mene mange (bilverksteder, bilpleiesteder etc) bruker vinkelslipere med poleringsputer... Det virker nå å funke veldig så fint, ble flott resultat på min hvertfall.. Men igjen, dette er ikke helt mitt felt.. Flott hvis noen andre har noe og tilføye/rette! Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mach1 Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Hva!!? Er du lei av å polere for hånd ? Det er jo nobelt arbeide. Om du får dårlig resultat, så tror jeg at du bruker feil poleringsmiddel. Har hørt mye bra om Auto Glym. Siter - 1969 Ford Mustang Fastback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Har veldig god erfaring med eksenter-sliper med polerings-pute, Sverger til "Autoglym, Super Resin Polish". Lett å påføre, like lett å ta av. Blir knall bra resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Du, nå hadde jo nettopp Bosse Bildoktorn på SVT dette oppe som tema i det siste programmet hans. Se det i reprise eller evt. sjekke om det går på SVTs web tv (arkiv?). Bare som et innslag til problemstillingen din... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Mai 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Jeg bruker også AutoGlym, både poleringsmiddel (Super Resin Polish) og lakkforsegling (Extra Gloss Protection)...men sliter ofte med at resultatet blir skjoldete når solen kommer fra riktig vinkel. Lånte en gang en poleringsmaskin av en kompis og da ble resultatet 100% perfekt! Skal sjekke ut eksentersliper m/poleringstilbehør tror jeg...da får man uansett et verktøy som kan brukes til flere ting. :-) Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Hvis man bruker Extra Gloss Protection, bør man ikke vaske bilen med såpe. Da er det så godt som bortkastet arbeid. Prøvde Extra Gloss Protection en stund, men har sluttet med det, da resultatet ikke holder seg lenger enn til man vasker bilen. Vær nøye med å vaske polerings-puta ofte. Det er ikke mange sand kornene som skal til før bilen ser ut som den har blitt pussa med fint sandpapir. Spesielt når man bruker maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Mai 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by sADsAM Hvis man bruker Extra Gloss Protection, bør man ikke vaske bilen med såpe. Da er det så godt som bortkastet arbeid. Prøvde Extra Gloss Protection en stund, men har sluttet med det, da resultatet ikke holder seg lenger enn til man vasker bilen. Hm, det var rart...jeg synes dette funker veldig bra, legger på en beskyttende hinne etter at man har polert med vanlig Super Resin Polish. Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Ja jeg trodde og den skulle fungere som det, og at man kan vaske bilen normalt etterpå.... Aldri prøvd den da, har noe i garasjen, og burde kanskje prøve den ut litt... Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by BimmerFanatic Begynner å bli lei blodslitet med poleringsduk og skjoldete resultat, og har nå bestemt meg for å kjøpe en brukbar poleringsmaskin som både kan lette arbeidet og bedre finsishen. Har tidligere prøvd en billig-utgave fra Torshov Bilrekvisita, men denne gikk i søpla etter 10 minutter... Er det noen som vet hvor man kan få tak i slikt, og som evt. har noen erfaringer/anbefalinger å dele? Går det f.eks. an å benytte en eksentrisk slipemaskin med variabel hastighet (så man ikke brenner opp lakken) eller finnes det andre og bedre alternativer? En kamerat har kjøpt en poleringsmaskin på en bensinstasjon Den heter Best. Hetter og polergarn på biltema. Vi bruker skikkelig poleringsmiddel. Ikke noe biltema greier. Noen som vet prisen på AutoGlym hos forhandler? Ser det koster 395 Kr for medlemer og 695 Kr for Ikke-medlemer for en bilpleiepakke hos NAF.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 men vi trenger å vite pris på en bra maskin,de selger maxwax sett med polermaskin til 3300 på per hagen,litt dyrt føler jeg,noe billigere som er OK? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Originally posted by E30-Cab Nå er ikke jeg en ekspert på det her området, men skulle mene mange (bilverksteder, bilpleiesteder etc) bruker vinkelslipere med poleringsputer... Det virker nå å funke veldig så fint, ble flott resultat på min hvertfall.. Men igjen, dette er ikke helt mitt felt.. Flott hvis noen andre har noe og tilføye/rette! Jepp, på verksteder bruker de vinkelsliper. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Nei de bruker ikke vinkel sliper.. men en polerings maskin som ligner på en vinkelsliper.. Stor forskjell på turtall og effekt.. MICRO i sverige har en to puter`s eksenter maskin som etter sigene skal være utrolig bra.. Jeg har prøvd å fått tak i den, men de sender ikke til utlandet visst... :( Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Jeg bruker som regel Meguiars Gold Class polish og har vært meget godt fornøyd med det. Men for vel et års tid siden ble jeg kontaktet av et amerikansk firma om å gjøre en review av et produkt som heter Amazing Glaze. De har en hel bilpleieserie som jeg fikk tilsendt, og den var også meget bra! Les review'en her om dere er interessert! Klikk knappen Download Showcase for å se resultatene. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg