Gå til innhold

Fotobokser som måler gjennomsnittsfart

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja nå blir det tydeligvis bare å holde seg hardt i skinnet, om man ikke driter penger da.... Men kanskje litt mindre ulykker etterhvert da, selv om jeg mener det holder med de boksene vi har... I og med jeg og mange andre sansynligvis kjører 10-20km/t over fartsgrensa når de er på tur... Det er vi som får svi, i tillegg til de som grisekjører... Not Fear!!!!:mad: :mad: :mad:

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente denne saken ble tatt opp ifjor, men da sa Datatilsynet nei, pga. det ville være krenking av et eller annet.. Idiotisk påfunn spør du meg, vil bare ende opp med masse biler som stopper opp fordi de evt. har vært litt for harde på gassen i en forbikjøring o.l.

Argh, for et idiotisk land vi lever i:mad: Hvordan skal de forresten greie å kreve inn bot når du har kjørt for fort en strekning hvor fartsgrensene er 50 så 60 og så 70km/t?

!##¤!!¤#¤##¤**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor følsomme er egentlig fotoboksene? Tar de deg om du kjører 2km/t over, 10, 15, 20? 30?

 

Neste sommer også ja, akkurat da jeg får lappen! :rolleyes:

Jaja, kanskje like gjerne vende seg til det med en gang...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir jo KJEMEBRA!!! NOT!!

dette vil jo bare føre til at vi får en haug med menesker som vil ligge 10-20km\t under fartsgrensa hele tia fordi de er livredde for og få bot... noe som igjen vil føre til en masse irriterte sjåfører og enda flere stygge forbikjøringer!!!!

trur faktisk at dette kan føre til FLERE ulykker en det er nå pga dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil kalle dette overvåking av kjøringa til folk. Dessuten som posten over sier at det kommer nok bare til og bli mere køer og slikt av dette siden folk er redde for og få en bot. Hvis man sier at du kjører forbi 3-4 biler da siden dem lå i 70 i 80 sona, skal du da måtte bremse ned en strekke da for og ikke få bot siden du sikkert var oppe i 90-100 når du dro forbi..tullete

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg lurer på er hvordan fotoboksen, som ikke er menneskelig skal klare å gjennkjenne bilen ved passering av andre fotoboks.

 

går de på skiltet?

klarer boksen å kjenne igjen at nettop dette er et skilt?

skiltet sitter plassert på forskjellige steder på forskjellige biler, hva med prøveskilter, eller hvis skiltet henger bittelitt skjevt

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Gammel tråd, men for å svare på umy sitt spm, et forslag de har er at de skal måle akslings avstanden.

 

Men skjønner ikke helt hvordan de skal få det til, hvis feks to golf II kjører på samme vei. Golf 1 passerer boks 1. Så 2min senere passerer Golf 2. Golf 2 kjører så forbi Golf1 og noen andre biler. Nå han kommer til boks 2 vil jo den ta Golf 2 for å være Golf 1... Dermed vil farten bli mye høyere, og han blir tatt bilde av med feil måling. Golf 1 vil bli tatt bilde av fordi fotoboksen vil tro dette er Golf 2, som da har kjørt for fort. Men Golf 1 har jo fulgt fartsgrensen hele tiden, men siden rekkefølgen av de to bilene har blitt forandret, så er ikke gjennomsnittshastigheten riktig.

 

Hvis noen forstod hva jeg mente, si om teorien min er feil.

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Gammel tråd, men for å svare på umy sitt spm, et forslag de har er at de skal måle akslings avstanden.

 

Men skjønner ikke helt hvordan de skal få det til, hvis feks to golf II kjører på samme vei. Golf 1 passerer boks 1. Så 2min senere passerer Golf 2. Golf 2 kjører så forbi Golf1 og noen andre biler. Nå han kommer til boks 2 vil jo den ta Golf 2 for å være Golf 1... Dermed vil farten bli mye høyere, og han blir tatt bilde av med feil måling. Golf 1 vil bli tatt bilde av fordi fotoboksen vil tro dette er Golf 2, som da har kjørt for fort. Men Golf 1 har jo fulgt fartsgrensen hele tiden, men siden rekkefølgen av de to bilene har blitt forandret, så er ikke gjennomsnittshastigheten riktig.

 

Hvis noen forstod hva jeg mente, si om teorien min er feil.

 

Hehehe, nice, noen som vet om de i Ålesund virker da? :P

Greit har bare en mc men de knipser meg ikke i 160 uansett :P

Audi RS2

x Opel Ascona C C20XE

x Opel Ascona C 16SH

x Suzuki 413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår