Gå til innhold

Registrering av bil som har vært avskiltet

Ranger emnet

jarli

Anbefalte innlegg

Du kan jo bare gå opp på biltilsynet å spørre dem der.. Men tror bare du trenger å betale årsavgift å få den forsikret for å hente skiltene.. Var hvertfall det jeg gjorde da jeg henta skiltene på cab'n (+ reg.avgift da siden jeg kjøpte den)...

Skulle ikke mene det er værre enn det, men vær vennlig å rett meg hvis jeg sier noe galt nå?!

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E30-Cab

Du kan jo bare gå opp på biltilsynet å spørre dem der.. Men tror bare du trenger å betale årsavgift å få den forsikret for å hente skiltene.. Var hvertfall det jeg gjorde da jeg henta skiltene på cab'n (+ reg.avgift da siden jeg kjøpte den)...

Skulle ikke mene det er værre enn det, men vær vennlig å rett meg hvis jeg sier noe galt nå?!

Takk for svar...men det jeg egentlig lurte på var om jeg måtte snakke med biltilsynet før jeg jeg gikk på eu-kontroll med den..(det kommer ikke på tale å ha den på eu-kontroll hos biltilsynet, for jeg har veldig dårlig erfaring med dem:) )

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødlapper/prøveskilt? få den EU først, så hent skilta.. de skal vel se over bilen før du får skiltene tilbake, da kjerra har stått over et halvår eller noe uten skilt...

du må vel også punge ut en liten sum for nye skilt da de (etter boka) skal kappe skilt på biler som er stått over et halvår...

tror jeg da :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

rødlapper/prøveskilt? få den EU først, så hent skilta.. de skal vel se over bilen før du får skiltene tilbake, da kjerra har stått over et halvår eller noe uten skilt...

du må vel også punge ut en liten sum for nye skilt da de (etter boka) skal kappe skilt på biler som er stått over et halvår...

tror jeg da :rolleyes:

de skal ikke se over.

da jeg regga bilen min sist hadde den stått i over 3 år.

dro på biltilsynet, fikk vite hvor mye veivavgift som var skyldig, (hvilket var 0), tok eu-kontroll på et vanlig verksted, bestilte forsikring, dro tilbake på biltilsynet og betalte veivagifta og 3-400kr for nye skilter.

De skulle ikke se på bilen.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med (på toppen av dette) motorbytte med større effekt?

EU først, eller må jeg få bytte godkjent før EU?

lurer bare på hvordan de på verkstedet vil reagere med en turboinjection istedenfor en gammel dau forgasser på avgassmåling... :rolleyes:

EDIT: og kjerra er faktisk EU godkjent frem til høsten, og jeg planlegger å få den på veien nå snart.. hmm, trenger jo bare stikke på kontoret og få skilter da? men sliter vel litt hvis onkel stopper meg i kontroll med dette vognkortet? :/

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu-Kontroll har egentlig ikke noe med hvordan motor du har så lenge det går innafor alle sjekkpunktene på lista deres.

Avgaskrav, osv.

Det er biltilsynet du skal godkjenne motorbytte hos.

At det hender de henger seg opp i motorbytte på eu-kontroll er en annen sak.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider