Gå til innhold

bytte av lys i speedo

Ranger emnet

tobias1600

Anbefalte innlegg

ramma i dashbordet skjuler vel de to skruene som holder instrumentpanelet fast også, så hvordan skulle du fått det ut uten å løsne den?

at rattet må av er bare sprøyt også, hvis ikke du har et ratt som er enda større enn et orig. vw ratt (noe som nesten er praktisk umulig å oppdrive).

du løsner dekselet foran sikringsboksen og ramma rundt alle brytere osv, så har du fri adgang.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg sleit litt med var at jeg ikke fikk ut selve "kassa", speedometer huset liksom..hele dritten, da speedo wiren satt fast.. denne må ut denne og? eller kommer man til uten å ta ut den? spessiel teknik?

dårige minner med blodige knoker er alt jeg har fra pærebytte :( hehe

kanskje fordi jeg ikke kan teknikken...:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

noe jeg sleit litt med var at jeg ikke fikk ut selve "kassa", speedometer huset liksom..hele dritten, da speedo wiren satt fast.. denne må ut denne og? eller kommer man til uten å ta ut den? spessiel teknik?

dårige minner med blodige knoker er alt jeg har fra pærebytte :( hehe

kanskje fordi jeg ikke kan teknikken...:mad:

speedo wiren må seff også ut, denne er enkel å få ut. det du gjør er å dra hele instrumentpanelet rett frem mot deg for å få plass bakom. så trykker du sammen speedowiren og drar den av.

voila, piece of cakis.

for dere som fortsatt tviler så kan jeg jo atter igjen nevne http://www.4130-products.com med bilde + howto på akkurat dette.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Jeg holder på med en litt artig mod. på mitt speedometer nå (har ikke skilter, så jeg kan ta meg god tid!). Jeg har revet ut alle pærer i instrumentpanelet, og bytter de ut med LED pærer, samt to UV-katoder som jeg har modda til å sitte oppe i pæreholderen. LED-pærene skal monteres bak speedometerskivene (har fått tak i "gjennomsiktige" instrumentskiver!), slik at belysningen kommer "bak" skivene, og nålene skal males med fluoriserende maling !

Resultat: Bakenfrabelyst instrumentpanel, slik som sitter på golf IV mm.

Slenger ut bilder nå jeg er ferdig !

Kult, jeg har gjort det samme for en stund siden. LED lys trenger man nemlig aldri å bytte igjen, og de er mye sterkere en vanlige pærer.. det eneste jeg forsøker nå er å oppdrive skiver som er selvlysende i UV lys. men ellers er jeg veldig fornøyd..

akkurat nå bruker jeg 2 blå Led og en UV for å teste litt.

Lykke til videre til deg.. gi meg/oss litt feedback når du er ferdig.

artig.... :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider