Gå til innhold

Mulig å montere turbo fra Audi 200 på 2.3 5E motoren?

Ranger emnet


KTM-Racing

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på om kunna ha montert turbo på en 2.3 5 syl motor..

Derfor jeg kunne ha tenkt meg å satt på turbo er pga at min motor er bare gått 120000

Og har en Audi 200 Turbo i tankene..

passer intercooler?

Hvordan fungerer intercoolern?

Audi 90 2.0E 88

KTM EXC 250 2002

 

www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig, men det blir feil kompresjon. Det er mulig du kan sette på en turbo fra en Audi 200, men da ville jeg ikke kjørt på mer en 0,2 - 0,3 i ladetrykk. Audi 200 har mellom 7,4:1 - 8,1:1 i komp, mens vanlig 5E har rundt 10,1:1.

 

Ved å kjøre på så lavt trykk, vil den ikke begynne å lade før rundt 4500- 5000 rpm vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil lade seint fordi han har lavt trykk? den var ny....

 

enkleste er vel å sette i komplett turbomotor.

 

Men om du vil gjere det på den vanskelege måten så...

 

Manifold og turbo passer fint skulle eg tru, IC må du sikkertkappe litt for å få på plass, rør til&fra IC, eksos, gi den meir bensin da org sprutet leverer til 136hk, og kompsenking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

Jeg har nå en audi 2.3 5E 92 mod som står i..gått 120000

Kan jeg sette på toppen fra audi 200?

Muligens 87-88 mod?

begge er jo 5emmere motorer

Trenger ikke noe værsting turbo..vil bare ha dumpventillyden=)

Er såå herlig

Kombinert med Audi sin femmer motorlyd...

brrraaaaaaap-pisjjjjjjjj

:D

Audi 90 2.0E 88

KTM EXC 250 2002

 

www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I turbo-motoren har man smidde stempler, som tåler mer juling enn std. det er også kompresjons-rom i stemplene. problemet som kan oppstå er at du får tennings-bank. Plassmangel fordi innsuget på turbomotores er formet anderledes på 200'n enn på 80'n. Det er en slik "prøv og feil" jobb. med mindre du finner noen som har gjort akkurat det du vurderer. Du må også ha ny downpipe bl.a Det er ikke sikkert den møter opp med ditt eksisterende eksos-anlegg. Vi brukte 3 dager på å bytte motor, og 2 uker på å få start på den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når turboen begynner å lade blir ikke bestemt av trykket,men størrelsen på eksosdelen av turboen,toppene på turbo og std er like,men velger du å bruke topp fra 200 må det være nyere en 88 det er en liten forandring på en vannkanal,innsuget fra std motor kan du bruke,men du må bruke bensinmengdefordeler fra 200,det er også forskjell på 200 innsugene,jeg ville ha brukt 200 nyere enn -88 dette er det samme som urq.

det største problemet ditt vil være konflikt mellom,manifold og downpipe.eksosslangen ut fra wastegaten går i veien for styrestaget,da må dette brukes fra urq og det er 90% helvete å få tak i,sett i 20v med autronic det fungerer...:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte komplett motor fra Audi 200 82 mod. da jeg bygde om sedanen min.

 

Kom på årsaken til at hvorfor jeg fikk ladetrykk tidligere når jeg skrudde opp ladetrykket :D, når man skrur opp ladetrykket, strammer man fjæra i Wastegate'en, wastegate'en min begynte å slippe trykket, lenge før den skulle. Legger meg derfor helt flat ang. den diskusjonen. Se bort fra mine tidligere påstander:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten satt med et glis rundt hele ansiktet, hele kvelden. Han dro den bare til ca 4000 rpm, og syns ikke det gikk noe særlig. Vi ba ham dra den til rundt 5500 - 6000 rpm... Det skjedde liksom ikke noe før han kom til ca. 4200 rpm, men da bare smallt det... ketchup effekt til de grader... :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår