DagArne Skrevet Juni 21, 2023 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2023 oppdaget i dag når jeg kjørte at speedometer nålen hopper frem og tilbake av seg selv, ABS lampa har også lyst noen dager. Er det noen sammenheng der? Hva kan være årsaken og hvordan fikse disse to problemene? NISSAN ALMERA Hatchback II Reg.nr: XXXXXXX, Combi-coupé 1.5, 90 Hk, [N16], Modellår: 2002, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 22, 2023 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2023 Ja det er sammenheng, fiks ABS-feil og speedometeret er mest sannsynlig ok igjen. For å finne ut hva som er feil på ABS-systemet så ta diagnose, mest sannsynlig en defekt ABS-sensor eller dårlig kontakt til en. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagArne Skrevet Juni 23, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2023 On 6/22/2023 at 10:57 AM, Quattro73 said: ta Jeg tok en diagnose med et apparat jeg kjøpte, men fant ikke noe feilkode. Leste et annet sted at hvis jeg tok strømmen så kunne det nullstille seg. Jeg koblet av plusspolen på batteriet og lot den være uten strøm en times tid. Ser ut som det hjalp. Har kjørt noen kilometer nå uten at verken ABS eller speedometer nåla har oppført seg unormalt. Nå har jeg ikke testet å bråbremse da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg