Gå til innhold

Forsterker og plexi

Ranger emnet

autowern

Anbefalte innlegg

Sitter og planlegger installering av anlegg i bilen.

Det jeg vurderer å gjøre er å bygge ei "kasse" hvor reservehjulet ligger i dag til forsterkeren, trekke med stoff og feste plexiglass over. Men dette vil bli bortimot helt tett. Hvordan blir det da med luftingen til forsterkeren?, den kan bli rimelig varm kan jeg tenke meg. Hvordan kan jeg få dette til uten at det blir for varmt og er det noen andre måter enn å bore hull i plexiglasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det mange gjør er å kjøpe seg noen vifter (feks pc vifter fordi de er 12v) og monterer de litt lengre bort slik at de drar luft ned til forsterkern. skal du avansere litt så kjøper du vifter med tempføler som gjør at de skrur seg på når det begynner å bli varmt. lurt å koble disse på et rele slik at de skrur seg på når du skrur på forsterkerne

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke i det hele tatt.

du stikke på en pc sjappe eller en bilstereo sjappe og kjøper deg en vifte. viss jeg ikke husker helt feil så tror jeg stinger har en som er ferdig laget for det formålet du skal ha det til og denne blir det enkleste løsningen. så monterer du vifa enten i gulvet over forsterkern, eller lengre bort. monterer du den lengre bort tar du bare å lager et lite rør som fører lufta fra vifta og mot forsterkern. husk å monter vifta riktig vei. den skal blåse mot forsterkern og ikke fra. finnes masse kule vifter du kan bruke. sjekk http://www. microplex.no viss du finner en fet vifte kan du jo montere den slik at den sunes godt også.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, en halvtimes lesing av manualer holder i massevis. Du kobler et rele til styrestrømmen til forsterkeren, slik at det slår på strømmen til vifta når spilleren sender en impuls den veien.

Stikk innom Microplex.

Der finner du vifter med temp. styring, trinnløs regulering mm...

Edit:

ALJ_GSi slo meg på målstreken der hehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forresten brukt glass i steden for plexi. Det er billigere og mye finere :D Koster nok ca halvparten av plexi, og da er det jo ikke krise hvis du skulle være uheldig å knuse det en gang. Plexi blir fort matt og stygt...

Bare et lite tips! ;)

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker...da blir det bygging etterhvert. Får prøve å finne ei løsning hvor vifta ikke skjemmer ut "forsterkerrommet".

En annen ting med det samme, skulle vel tatt det i en ny tråd, menmen...

Bygging av kasse til sub, rettere sagt 2 12". En av disse har anbefalt kassevolum (lukket) 28,3 liter. Med to elementer, er det da bare å doble volumet eller hvordan er dette?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autowern

Plast?, jo..javel, kan vurdere det. Ripes vel fort opp plexi også...dessuten skal det være mulig å ha med bagasje til tross for anlegget...så, skal sammenligne priser. Litt tykt glass er vel absolutt ikke noe å satse på?

Plast??? Hvis det er posten min du sikter til, mener jeg GLASS. Og ja, glass er noe å satse på.. Mye finere, og blir ikke på langt nær så stygt som plexi...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo ulike typer glass... Ville dradd ned i en butikk og snakket med de som jobber der. Si hva du skal ha det til, så finner de nok noe som passer :D Men herdet eller laminert er nok det beste.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plexi er og blir en mindre bra løsning bil. Se hardt på det og det blir riper. Fordelen er vekten. Derfor har jeg plexi i taket til DAB radioen.

Herdet glass er å anbefale til bagasjerom. Stikk innom din lokale glass mester og han kan sikkert hjelpe deg.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant